• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cursor na invullen van cel naar andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardq

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Beste Excelgebruikers;

Graag wil ik na invullen van een bedrag dat de entertoets (Cursor) naar een volgende lege veld gaat.

BV nu sta ik in A4 en de volgende veld is G12 welke ingevuld moet worden.
Hoe kan ik na de enter toets op A4 direct de cursor verwijzen na G12 en van G12 naar enz ?

Laatst bewerkt:
Hallo Gerard
Als je met beveiling van cellen en werkblad gaat werken kun via de Tab toets naar de opeenvolgende onbeveiligde cellen gaan.

Hoeveel cellen heb je zo?

Indien niet te veel, zou ik voorstellen om die cellen een naam te geven: je klikt de 1ste cel aan, drukt Ctrl toets in, klikt de 2de aan, enz.

Als ze allemaal gedaan zijn, geef je dat bereik een naam.

Als je dan dat bereik kiest, heb je ineens alle cellen. Via Enter-toets kan je dan tussen die cellen "springen".

Er zijn VBA-oplossingen ook, maar die hebben ook hun nadelen.

Wigi

Wigi;

Inderdaad is dit wat ik zoek en helemaal omdat de volgorde niet logisch is.
Maar dit kan even ook niet anders gezien de vragen.

Maar hoe kan ik nu het bereik een naam geven?

Alvast bedankt voor je goede tips.

Gerard:thumb:

Links van de formulebalk heb je het Naamvak. Zet de cursor daar, typ een naam en druk Enter.

bedankt.........

Iedereen die geholpen hebben mijn vraag te beantwoorden wil ik hierbij bedanken voor de fantastische oplossing en medewerking.

Nogmaals bedankt en mogelijk tot een volgende keer.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Bedankt voor de terugkoppeling over het antwoord.

Graag gedaan en veel plezier ermee,

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan