• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cursor positie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Middels een macro wil ik dat de cursor naar een specifieke plek op het werkblad springt. Deze plek is afhankelijk van de waarde in een bepaalde cel (tabel).
Enig idee hoe zo'n macro (visual basic) eruit zou moeten zien???
Graag hulp!

cel selecteren...

waarom ik een bepaalde cel wil selecteren...

Op werkblad X heb ik in een keuzelijst een bepaalde waarde gekozen. Deze waarde wordt bv. weergegeven in cel A1.

De gekozen waarde komt ook ergens voor in kolom A van werkblad Y.
Nu wil ik de gegevens muteren in de corresponderende (ernaastgelegen) cel van kolom B...

ik dacht deze corresponderende cel op te zoeken (selecteren) middels een macro... maar ik weet niet hoe dit script dan moet luiden.

Als er een andere manier is om deze cel te selecteren, dan houd ik me graag aanbevolen. Ik denk niet dat ik er met de API methode uitkom.

Ik zou werken met een filter. Als je op het eerste werkblad gegevens invoert en op een knopje klikt, worden de gegevens op het andere werkblad gefilterd.
In de bijlage een voorbeeldje.
Hopelijk heb je hier iets aan.

John

Bijlagen

re

bedankt voor de tip, ik heb echter al een bruikbaar script van iemand anders ontvangen waarmee ik goed uit de voeten kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan