Cursor positioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik zoek met behulp van een javascriptje binnen één webpagina. De gebruiker kiest uit een select-box een trefwoord en het scriptje zorgt ervoor dat het trefwoord op de pagina wordt opgezocht. De gebruiker kan vervolgens m.b.v. een button verder zoeken met datzelfde trefwoord. Het geheel staat op www.fivespot.nl/terrijntje/html/gedichten.htm
Ongeveer de CRTL-F functionaliteit, maar dan net even anders.

Ik wil echter dat het script, als een nieuw trefwoord wordt gekozen, steeds aan het begin van de pagina begint te zoeken. Wat nu gebeurt als je een nieuw trefwoord kiest is dat het script verder zoekt op de plek waar het eerste trefwoord gevonden werd.
Weet iemand hoe ik dit oplos?

Laatst bewerkt:
De focus naar een element aan het begin van de pagina verzetten leek mij wel een goede oplossing.

Code:
Object.SetFocus

Dank voor je reactie! Uiteraard nu mijn volgende vraag. De genoemde zoekfunctie highlight een woord uit de tekst op de pagina. Kan ik met javaScript de positie bepalen van dat gehighlighte woord en zo ja, hoe?

Ik dacht dat je dat al allemaal voor elkaar had ?
Hier moet ik echter afhaken omdat ik daar (nog) niets van weet.

De zoekfunctie werkt ook wel, maar ik wil graag dat de pagina zodanig doorscrollt dat het gevonden woord op 150px van boven komt te staan, zodat het gedicht waar het trefwoord bij hoort netjes op je scherm komt. Het is voor mij echter op dit moment onmogelijk te bepalen of ik moet scrollen en hoe veel ik door moet scrollen, omdat ik de positie van het gehighlighte woord niet kan bepalen. Vandaar dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan