Cursor verandert en begint automatisch te scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasvd1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2013
Beste,

ik heb al een tijdje het vervelende probleem dat mijn cursor af en toe uit zichzelf begint te scrollen.

De cursor verandert dan in een klein wit driehoekje dat naar boven wijst met daaronder een streepje en daaronder hetzelfde driehoekje dat dan naar onder wijst.

Ik heb de standaardinstellingen gereset van de muis & heb gezocht naar het icoontje, maar vond het zelfs niet. (als ik rechtermuisknop klik en dan 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen kies en naar muis ga)

Heel vreemd..

Het ligt niet aan de muis denk ik, want het gebeurt niet op andere laptops/computers.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Dank bij voorbaat,

Thomas

Misschien reageert de muis op de kleuren van je muismat? Of staat er iets op geschreven? Dan moet je de muismat waarschijnlijk gewoon omdraaien.

:d ALS je misschien bedoel zoiets
309tqom.jpg
?? :) dit gebeurt omdat je midden-willetje of per ongeluk of hoe dan ook klikt en bij muis aller kleinste beweging zie je gehele pagina naar boven of beneden scrollen, en zodra je klikt gewoon op muis links dit stopt, dat is een leuke apart extra muis-functie en is helemaal niet storend ;):thumb:

Laatst bewerkt:
Estel: ik gebruik geen muismat, dus daar kan het niet aan liggen.

Royonix: die functie ken ik en gebruik ik ook regelmatig :) Het ziet er anders uit, met 2 witte kleinere driehoekjes en een streepje in het midden ipv een bolletje. Het storende is dat het bij momenten automatisch gebeurt zonder dat ik aan de muis kom. Hierdoor is het vervelend om paginas te lezen. Vreemd ook dat het nu weer bijna niet meer voorkomt..

Martijn: ik heb AVG & alles is normaal in orde. Het gebeurde ook in het begin toen ik de computer net had. Ik vond het toen al raar.. Mijn drivers geupdate, dat ga ik eens nakijken hoe dat moet en zal malware bytes ook eens installeren. Nu ik heb ook 'schakelbare graphics' en dan kan je met AMD vision center vanalles instellen. Dat vind ik ook best vervelend en begrijp ik weinig van. Misschien dat het daar aan ligt? (Al zou mij dat verbazen).

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Ik las dit op internet: "kies instellingen muis, ga naar het tabblad knoppen en zie onder het blok scroller de opties: Alleen MS office compatible scrol en Alleen actief venster scrollen. Deze twee moet je aanvinken. " dat werkt als je een LogitechM/N:M-RP67 muis hebt. Anders weet ik het ook niet, veel succes met het oplossen!

Is het trouwens een touchpad of muis? Als het een muis is>eruit halen, andere (liefste heel ander merk etc.) erin stoppen. Nog steeds? Dan is het een virus. Anders een driver-probleem of defect in de muis. Probeer ook eens een andere poort.

Ik heb het nu ook gezien zonder dat de muis insteekt, dus het ligt niet aan de muis.

Ook komt soms de horizontale vorm erop blijkbaar, die dus naar links of rechts wil scrollen. (wit driehoekje dat naar links wijst , wit streepje in het midden & driehoekje dat naar rechts wijst)

Ik heb spybot search and destroy ondertussen ook verwijderd. Toen vond AVG 3 trojan horses die hij behandeld heeft, maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft. (omdat die wss door spybot dan eerst onder controle gehouden werden).
Dat malware programma heeft niks gevonden.

Dus ik veronderstel dat ik mss de drivers dan moet updaten? Weet je hoe ik dat juist moet doen? Ik heb een Dell Inspiron btw.

Bedankt voor de hulp alvast

Oja AVG heeft ook niks gevonden na een volledige scan

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je Windows 8? Dan kun je een reset overwegen. Let wel op dat je dan al je bestanden, software, drivers en serie-sleutels moet back uppen (als je daar progjes voor wil hebben zeg het maar, dan stuur ik je mijn lijstje wel ;) )
Ik denk niet dat het aan je drivers ligt aangezien het probleem er ook is als je muis er niet in zit, maar valt te proberen. Op de site van de fabrikant zoeken naar drivers (vaak bij service ofzo). Je kan ook de klantenservice bellen of via apparaatbeheer proberen te updaten, maar dit is vaak minder effectief.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan