Cursor verspringt automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Er is al eerder een topic geweest over dit onderwerp, maar dat is gesloten omdat er geen oplossing voor het probleem gevonden is. Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem: tijdens het typen, in welke toepasssing dan ook, verspringt mijn cursor spontaan en naar een willekeurige plek. Mijn eerste angst was ook dat het om een virus zou gaan. Ik heb echter de geregistreerde versie van AVG Internet Security en deze vindt niets bedreigends.
Er werd in het vorige topic geopperd dat het om een contact zou kunnen gaan of een hardwareprobleem. Met dat ik dit stukje aan het typen ben bedenk ik me ineens dat het altijd gebeurt na een spatie (geen vaste regelmaat). Stel dat het aan de spatiebalk ligt kan ik hier dan iets aan (laten) doen? Het gaat om een ASUS N-series laptop van ongeveer 2 jaar oud.
 
Hoi hoi reef

Maar misschien heb jij PER-ongeluk eigen cursor zo dan ingesteld ?? ( kijk plaatje ! ) ..

Cursor.jpg

P.S. Uiteindelijk je kan ook evt. sensor onder de muis eens goed schoon met lucht spuiten dat helpt ook behoorlijk, voor goede muis werking :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dag Reef,

Een vraagje, werk je met het touch pad of is er ook een muis aangesloten? Indien er een muis aangesloten is, schakel dan eens het touchpap uit. Ik heb dit ook eens voorgehad met een laptop en dit was bij mij de oplossing.
 
Zo ver was ik inmiddels zelf ook gekomen. Ik heb het programma wat hiervoor geinstalleerd is (Smart Gesture) verwijderd. Dat heeft echter nog niet geholpen. Ik ben nu aan het zoeken of ik eventueel het touchpad nog apart uit moet schakelen en hoe dit moet. Ik moet echter nog wel even vermelden dat ik ook al een aantal weken problemen met het touchpad (scrollen werkt niet meer). Zou dus kunnen dat het inderdaad het touchpad is. Ik werk inmiddels met losse muis.
 
Probleem is opgelost! Na herinstallatie van de software/drivers voor mijn touchpad kon ik deze uitschakelen. Tot nu toe ik ik weer gewoon doortypen. Bedankt voor de tip!!!:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan