Cursor weg na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
972
Mijn dochter heeft ruim een half jaar een laptop Lenovo x250 met 8G geheugen, een SSD en Windows 8.1 voor haar studie. Als weer even in de boeken moet duiken, doet ze de laptop dicht. Als ze de laptop weer opent staat de pagina waar ze in werkte weer voor haar neus en kan ze weer verder werken.
Sinds gisteren is er geen cursor meer als ze de laptop opent en dat is nu iedere keer het geval. Je kunt de laptop dan ook niet meer afsluiten (om opnieuw op te starten). Toen het weer gebeurde heb ik een externe usb-muis ingeplugd en daarmee heb je dan wel weer een werkende cursor zodat je kunt afsluiten en weer opstarten. Daarna is de cursor (zonder de externe muis) weer terug. Ik vond op internet een zeer uitgebreide uitleg over slaapstand, sluimerstand en hibernation waaruit blijkt dat die functies instabiel zijn en bij Windows vaak problemen geven. Wat is aan te raden om dit 'verdwenen cursor probleem te' voorkomen?
 
Draadloze muis met usb zender kado geven?
Zoiets misschien? Ik heb er zelf 2 bij mijn 2 laptopjes en ze werken zelfs op glazen platen en gladde houten ondergronden.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip. Prima als eerste hulp, maar het lost het probleem niet op. Je kiest niet voor een dure Lenovo met trackpoint en trackpad om met een losse muis te moeten werken. Hopelijk is er nog een andere oplossing.
 
Zolang niemand reageert die dé oplossing weet, zijn er nog wel een paar dingen die je kunt doen zonder dat het al teveel gevolgen heeft :

- alle energie instellingen even veranderen (naar believen) daarna opnieuw opstarten en de energie instellingen weer naar de huidige waardes terugzetten
- een herstelpunt terugzetten van Windows naar een datum waarvan ze zeker weet dat het probleem er nog niet was
- mailtje / belletje naar de Lenovo Helpdesk

- en meer ingrijpend en alleen pragmatisch als er niet al teveel programma's op gezet zijn door haar (of anderen) : stel de eigen bestanden, ic. foto's, video's, documenten etc. etc. veilig op een externe disk en voer een fabrieksherstel uit. Ik vermoed dat Lenovo dit ook zal gaan adviseren......
 
Laatst bewerkt:
De hibernation was al uitgeschakeld, dus dat kon de oorzaak niet zijn.
Mijn zoon heeft de driver voor de trackpad gedeinstalleerd en daarna werkte de cursor weer gewoon na open van het deksel (maar de trackpad dus niet). Daarna heeft hij opnieuw drivers voor de trackpad geinstalleerd en nu is alles weer ok. Waarschijnlijk is het probleem ontstaan na een update van W8.1.
Dank voor de adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan