Cursus database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Ik ben op zoek naar een programma waar ik cursussen en opleidingen mee kan beheren.
Dus een programma waar ik een cursus in kan zetten, aan kan geven wie de docent is, wat de locatie is (+ de contact persoon ter plekke) wie de cursisten zijn etc.
De docenten moeten uiteraard zelf ook zaken bij kunnen houden t.a.v. aanwezigheid e.d.

Facturering deel is niet nodig (bij voorkeur zelfs niet), het gaat om interne opleidingen voor eigen personeel.

database

Heb je Acces van MS Office al geprobeerd? Daarmee kan je zelf databasen maken. Ik heb dat zelf ook gedaan voor mijn opleidingen en dat werkt prima. Ik heb nog wel wat wensen, maar over het algemeen werkt het goed. Als de cursisten geslaagd zijn, maakt het zelfs certificaten aan.
Cor.

Waarom zelf bouwen als er mogelijk iets goeds in de markt is?
Gezien de omvang is access overigens geen optie, moet wel iets zijn dat een eigen BD (SQL of Oracle bv) heeft en waarvan de client kant 100% webbased is en 30 man (docenten) te gelijk moet ook geen probleem zijn.

Ben op het moment aan het kijken of moodle mischien iets voor ons is.

Laatst bewerkt:
Moodle is het toch niet helemaal, want eigenlijk alleen op e-leren ingesteld. Dat deel (LCMS) hebben we al (al hoe wel ik Moodle er beter uit vind zien...).
Ik zoek juist iets om ook lokalen en hulpmiddelen (beamer etc) in te kunnen registreren.. Dus een CMS/LMS.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan