cursusboek programmeren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel147

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
4
Hallo iedereen,

Reeds enige jaren maak ik dankbaar gebruik van Excel en weet er gelukkig elke keer redelijk goed mijn problemen mee op te lossen. Nu het weer winter wordt, en ik dit voornemen reeds een tijdje heb, wil ik gaan beginnen om het programmeren in Excel me eigen te maken. M.a.w. programmeren in Excel m.b.v. VBA. Ik heb een boek aangeschaft t.w. Programmeren in Excel 2003 van Acadamic Service maar moet eerlijk bekken dat mij de logica van de opbouw van het boek me volledig ontgaat. Er wordt aangegeven dat je zonder enige voorkennis van VBA of programmeren in het algemeen het boek stap voor stap kan volgen en zo je niveau kan opkrikken en zelfs goed kan programmeren in Excel. De ervaring leert me na een pagina of 60 dat het op een niveau begint waar voorkennis zeer zeker gewenst is. Om een lang verhaal kort te maken; wie heeft voor mij een goeie tip ten aanzien van een goed boek voor beginners. Ik bedoel daarmee dat ik vanaf nul ervaring in programmeren wil gaan instappen maar wel op een redelijk niveau wil eindigen.

Ik ben jullie zeer dankbaar voor de reacties.

Groeten,
Marcel
 
GESTRUCTUREERD PROGRAMMEREN IN EXCEL VBA, SCHOUPPE, Paperback;ISBN 9039519412
MS EXCEL 2002 VB FOR APPLICATIONS NL, JACOBSON;ISBN 9039518041
EXCEL VBA PROGRAMMING FOR DUMMIES (WALKENBACH J);ISBN 0764574124
EXCEL 2000 Bible; ISBN 0764532596
 
In post 25 in deze topic staat welk Excel VBA boek gelezen heb. Al denk ik dat het iets te moeilijk zal zijn. Jij moet vooral eerst een boek voor dummies lezen, en dan opstappen naar het serieuze werk. Neem er je tijd voor, je zal het je niet beklagen dat je het stap voor stap doet.
 
Gewoon bij de basis beginnen en dan pas door gaan na het programmeeren. anders blijf je steeds tegen dingen aanlopen die je niet kent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan