• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cursusrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

REKIOOK

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2011
Beste mensen,

Met de nodige informatie die ik gevonden heb op Help Mij heb ik een planning gemaakt, maar er zit nog een fout in vermoedelijk bij de gegevensvalidatie.
Als ik selecteer uit de eerste 5 gegevens lukt het wel, maar zoek middels gegevensvalidatie verder wordt er een foutmelding gegeven.
Ik kom er niet uit. Wie kan mij helpen.

Bekijk bijlage Help mij.xlsx

Vriendelijke groet,
Klaas

Het bereik van de gedefinieerde naam 'tabel' moet je aanpassen naar =GEGEVENS!$I$2:$K$16

De reacties die ik op mijn vraag kreeg geven niet het gewenste resultaat, maar misschien ben ik nog niet voldoende duidelijk geweest. Als ik bij de planning in kolom B (gegevens) middels gegevensvalidatie de namen opzoek geven de eerste 5 namen wel resultaat, maakt niet uit in welke rij maar zoek ik de namen 6 t/m 16 dan is er een foutmelding maakt niet uit in welke rij.

Vriendelijke groet.
Klaas

Heb je het bereik al aangepast zoals in #2 staat?

Heb ik geprobeerd maar dit wil niet. De lijst met brongegevens moet een lijst met scheidingstekens zijn of een verwijzing naar een rij of naar een kolom.

Vriendelijke groet,
Klaas

Had je nu inlichtingen gevraagd waar je dit gepikt(:)) hebt dan was je nu al verder.
In de formule wordt verwezen naar tabel en je hebt geen bereik met de naam tabel.
Geef de kolommen I,J,K de naam tabel en alles loopt zoals het moet

Laatst bewerkt:
Deze kwam mij al bekend voor ALS(OF($B6="RV";$B6="") (niet echt van toepassing op dit bestand.);)

Dank je wel voor de oplossing die ik heb ontvangen.
Vriendelijke groet,
Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan