• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Custom sorting in pivot table voor meer dan 100 waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krolletje

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2015
In mijn project overzicht komen een aantal taken meerdere keren voor in verschillende project fasen. Dat wil ik ook in de juiste volgorde terug zien in een pivot table zien. Ik kom dan echter alleen in de knel met de ordering. Als ik de ordering aanhoud dan worden de taken als uniek gezien en worden ze maar genoemd in een project fase. Als ik ordering weg haal uit de pivot table dan staat alles op alfabetische volgorde en werkt het ook niet meer. Ik heb ook de custom sort optie geprobeerd, maar die was niet toereikend want ik heb meer dan 100 verschillende taken. Bijgeleverd een voorbeeldje van wat ik heb.

Bijlagen

Volgens mij het taak nummer verwijderd en gesleept met rijlabels: als je een rijlabel selecteert, dan krijg je er zo'n rand omheen.
Als je de muis over die rand beweegt totdat je cursoraanwijzer uit 4 pijltjes bestaat, kun je de linkermuisknop indrukken en slepen.

Ik heb eerst een customlist aangemaakt op basis van de 'taken'kolom in het werkblad 'gewenst resultaat'.
Vervolgens heb ik de kolom taak in de draaitabel gesorteerd met die customlist.

Werkt dat ook voor een lijst met meer dan 100 verschillende waardes die op volgorde moeten?

Toon een bestand met zoveel verschillende waarden, dan kunnen we het testen.

Het kan als je de lijst in een bereik opneemt en dan importeert in de sorteerlijsten onder Opties - Geavanceerd - Aangepaste lijsten bewerken.
Aangepaste sorteerlijsten importeren MB.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan