cutenews

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik heb nu cutenews geinstalleerd voor mn website.....maar ik snap hier totaal niet hoe je de kleuren veranderd en je een andere lettertype insteld...wie kan mij hierbij helpen ??:o

ik heb nu een skin voor cutenews die ik wil aanpassen, maar ik zou niet weten wat ik moet aanpassen, het is nu een witte achtergrond...en er staan zoveel codes in van wit (#FFFFFF)

Laatst bewerkt:
van die #FFFFFF moet je gewoon andere letters van maken, probeer wat uit dan snap je het vanzelf wel bijv #FF0FFF je kan er dus ook cijfer inzetten
een goede tip:
kijk in paint, daar kan je de kleuren aanpassen als je dubbel op een kleur klikt, dan heb je zo'n groot veld met allemaal kleuren als je op een bepaalde plek drukt krijg je zo'n code, die kan je gebruiken
snap je dat?

Ik heb even in de demo van CuteNews gekeken (http://cutephp.com/cutenews/demo/index.php) en ben naar:

Options > Edit Templates > Edit Template Parts

gegaan en daar kun je dan de stijl veranderen door middel van dit te wijzigen:

HTML:
style="font:14px Georgia,Verdana,sans-serif; color:#666; text-align:justify"

Hopelijk kom je er zo uit.

Tip: wil je weten wat je bij de style in kunt vullen zoek dan even op Google (of een andere machine) naar CSS

@ haleboo: ik weet wel hoe die code's allemaal werken, maar weet niet welke en waar.

@ tha devil: ik kom er niet helemaal uit, maar ik krijg onderstaande dingen...maar ik kan er niet uit wijs worden waar ik alles moet veranderen...zou je mij kunnen helpen?

active news:
<div style="width:900px; margin-bottom:30px;">
<div><strong>{title}</strong></div>

<div style="text-align:justify; padding:3px; margin-top:3px; margin-bottom:5px; border-top:1px solid #D3D3D3;">{short-story}</div>

<div style="float: right;">[full-link]Read more •[/full-link] [com-link]{comments-num} Comments[/com-link]</div>

<div><em>Posted on {date} by {author}</em></div>
</div>

full story:
<div style="width:420px; margin-bottom:15px;">
<div><strong>{title}</strong></div>

<div style="text-align:justify; padding:3px; margin-top:3px; margin-bottom:5px; border-top:1px solid #D3D3D3;">{full-story}</div>

<div style="float: right;">{comments-num} Comments</div>

<div><em>Posted on {date} by {author}</em></div>
</div>

Comment:
<div style="width: 400px; margin-bottom:20px;">

<div style="border-bottom:1px solid black;"> by <strong>{author}</strong> @ {date}</div>

<div style="padding:2px; background-color:#F9F9F9">{comment}</div>

</div>

add comment form:
<table border="0" width="370" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="60">Name:</td>
<td><input type="text" name="name"></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail:</td>
<td><input type="text" name="mail"> (optional)</td>
</tr>
<tr>
<td>Smile:</td>
<td>{smilies}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">
<textarea cols="40" rows="6" id=commentsbox name="comments"></textarea><br />
<input type="submit" name="submit" value="Add My Comment">
<input type=checkbox name=CNremember id=CNremember value=1><label for=CNremember> Remember Me</label> |
<a href="javascript:CNforget();">Forget Me</a>
</td>
</tr>
</table>

news pagination
<p align="center">[prev-link]<< Previous[/prev-link] {pages} [next-link]Next >>[/next-link]</p>

Laatst bewerkt:
Zou je de hele inhoud van Active news en Full Story willen posten, in de stukken die je nu post staan alleen rand kleuren van tabellen.

Aan de hand van een gehele inhoud kan er wat meer worden bekeken, ik kan het zelf ook wel posten maar ik neem aan dat de template die jij hebt niet te raden is voor mij ;)

ik heb nog geen template gemaakt of aangepast...want ik weet niet hoe ik dat doe...maar waar kan ik die 2 complete stukken vinden van active news en full story ?

index.php?mod=options&action=templates

Daar vindt ik Active News en Full Story (bij de demo dan)

ik weet niet meer waar het over gaat, dus ik verlaat deze plek

Haleboo zei:
ik weet niet meer waar het over gaat, dus ik verlaat deze plek
wat een onzinnig antwoord.

maargoed.
als je zoekt in je tekst naar die #F jes, en je ziet daarbij background staan, samen tussen de zelfde <> dan kan je er vanuit gaan dat dat de goede is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan