• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cvs naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlotter33

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
ik heb een csv document
Via gegevens/tekst naar kolommen zorg ik ervoor dat de data netjes geordend in kolommen staat.
Er is 1 kolom waar data staan zoals 8.320 en 0.001. maar sommige cellen zijn cijfers, andere tekst, waardoor de tekstcellen niet gebruikt kunnen worden als deel van formules om data te berekenen.
VRAAG 1: is het mogelijk om tijdens gegevens/tekst naar kolommen ervoor te zorgen dat alle cellen in die kolom getallen zijn? (ik zie het nergens staan)
VRAAG 2: ik heb na het opsplitsen van de data geprobeerd om de opmaak van de cellen in die kolom te wijzigen naar getallen. Maar ook dit wijzigde niets.
Iemand een oplossing om ervoor te zorgen dat alle inhoud van de cellen getallen zijn, zodat ik die bij berekeningen kan gebruiken?
Superbedankt

Als je tekst naar kolommen doet kun je in stap 3 aangeven welk type gegevens in de kolommen staan. De optie standeerd (bovenste) maakt een getal van de kolominhoud als deze numeriek is.

Hij valt bij jou waarschijnlijk over het feit dat er een . als decimaal teken in plaats van een komma staat. Dit kun je op hetzelfde scherm wijzigen onder geavanceerd. Maak daar van decimaalteken een punt ipv een komma en van de duizendtallen een spatie (leeg). Daarna zou het moeten werken. Als er een kolom is met een numerieke waarde die wel als tekst behandeld moet worden kun je die specifiek selecteren en het type tekst meegeven.

Zo niet moet je even een voorbeeldbestandje doen.

Even als ;-n**ker. Van de , moet je een . maken en van de . een ,

Leeg lijkt mij niet zo'n goede optie (als dit al bestaat) ;)

Wat gebeurt er als je het csv-bestand gewoon als Excelbestand opent ?

of met

Code:
workbooks.open "G:\OF\voorbeeld.csv", local:=true

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan