Cybercom Medion Laptop stroomprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliseDR

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Ik heb mijn pc 4 jaar, zonder problemen te ondervinden. Vorige week wou ik er Vista op laten draaien (nodig voor 't werk) en werd de harde schijf eruitgehaald. Dit gebeurt via de accu. Sindsdien heb ik problemen met de stroomverbinding. Telkens ik de pc opstart gaat ie 30 seconden goed en dan plots schemert het scherm, kan je de muisaanwijzer niet meer over het scherm bewegen, kan je de pc niet meer uitschakelen, ... maw reageert de pc op niets meer, maar staat het scherm wel te schemeren.

Even werd de accu eruitgehaald, zodat de pc enkel op netstroom draaide. Dat lukte vrijdag, maar nu niet meer. Indien ik hem nu nog zonder accu op netstroom laat draaien, valt hij na een kleine 5 seconden al meteen uit. Met de accu aangesloten en de netstroom eveneens, doet hij nog steeds hetzelfde: opstarten tot het bureaublad te zien is en dan enkel een wazig scherm zonder enige reactie op welke toetsencombinatie dan ook, zelfs op het drukken op de powerknop reageert hij niet.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

Bedankt!

Elise

Best wel een schemerig verhaal hoor.. :confused:
Even samenvatten: je hebt een laptop van 4 jaar oud, en daar heb je Vista op geinstalleerd en nu heb je problemen?

Wat voor merk/type laptop is het, en heb je de juiste drivers wel geinstalleerd?

Best wel een schemerig verhaal hoor.. :confused:
Even samenvatten: je hebt een laptop van 4 jaar oud, en daar heb je Vista op geinstalleerd en nu heb je problemen?

Wat voor merk/type laptop is het, en heb je de juiste drivers wel geinstalleerd?

Het is ons niet gelukt om Vista te installeren op de laptop. De grafische kaart voldoet niet om Vista erop te laten draaien. Mijn collega heeft gezocht naar een vervangende kaart, maar heeft er geen gevonden. Nu werkt de pc opnieuw op Windows XP, althans als ik hem opgestart krijg...

Het merk van m'n laptop is Cybercom. Blijkbaar is hierover niet veel terug te vinden....

Heb je dan tenminste nog je recovery CD zodat je je vorige installatie kan herstellen?
Ik zou niet gauw weten waar je XP drivers voor je laptop kan downloaden.

Een andere videokaart zal niet zo eenvoudig zijn voor een laptop, daarbij zal je geheid weer andere bottlenecks tegenkomen, áls het al zou lukken om de videokaart te vervangen voor Vista.

Maar los daarvan... Het is voor mij niet meer belangrijk of je er al dan niet Vista op kan laten draaien. Liever zou ik eerst het probleem kunnen oplossen met de stroom.

Zonet opnieuw een 10tal minuutjes pc kunnen gebruiken. Dus denk ik dat er iets niet in orde is met de verbinding van de adapter met de laptop. Hoewel het ernaar uitziet dat de laptop stroom ontvangt, valt die toch na enige tijd uit. Als ik de batterij een eindje laat laden, lukt het dan weer om de laptop 10 minuutjes te laten werken. De netstroom laat ik nu constant aangesloten.

Ik denk dat de batterij niet voldoende stroom meer krijgt om goed op te laden. En enkel netstroom gebruiken lukt helemaal niet, want dan valt de laptop al na enige seconden uit...
Eigenlijk komt het er nu op neer of het al dan niet aan de adapter ligt of indien het probleem zich bevindt aan de aansluiting van de laptop met de adapter. Indien het zo is, kan ik hier vervangingsstukken voor krijgen of moet ik hierbij besluiten dat het verhaaltje uit is voor mijn laptop?

Nogmaals, heb je nog CD's die bij de laptop geleverd zijn?
Zonder drivers kan het best zijn dat het energiebeheer ook niet goed werkt.

Naar wat ik begrijp heb je opnieuw XP erop egzet, zonder verdere drivers geinstalleerd te hebben?

Nogmaals, heb je nog CD's die bij de laptop geleverd zijn?
Zonder drivers kan het best zijn dat het energiebeheer ook niet goed werkt.

Naar wat ik begrijp heb je opnieuw XP erop egzet, zonder verdere drivers geinstalleerd te hebben?

Ja, dat kan best zo zijn. Mijn collega heeft alles terug naar XP omgezet. Ik ben in het bezit van de bijgeleverde cd's en deze heeft ie niet gebruikt. Ik heb een Product Recovery CD-ROM van MEDION. Denk je dat het probleem met een recovery mss kan opgelosd worden?

Van Medion weet ik niet goed hoe compleet zo'n recovery set is, en of je daarmee je oude systeem kan herstellen. Meestal heb je daarvoor een (verborgen) recovery partitie op je harddisk staan, maar met installeren van Vista is die misschien om zeep geholpen.
Je zal wel alle benodigde drivers op die cd's kunnen vinden denk ik.

Hopelijk leest iemand dit die wat meer kennis heeft van Medion en recovery daarvan, en kan je verder helpen.

Alvast bedankt voor je hulp en de tips!!!

Ik heb idd een recovery partitie op de harde schijf en ook de nodige wachtwoorden. Zelf durf ik het echter niet proberen, maar morgen krijg ik opnieuw hulp van mijn collega, dus raken we er dan waarschijnlijk wel aan uit!

Zelf zou ik er nooit aangedacht hebben om het probleem daar te zoeken.

Wordt vervolgd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan