cyclische redunantiefout

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Deze melding geeft hij te pas en te onpas bij het branden van gegevens (zowel audio en data). Wie herkent dit en weet hoe ik het kan verhelpen ?

Het brandproces eindigt voortijds met een foutmelding

Geeft hij lees of schrijf fouten aan.
het is een conrtole van optel soorten die gelijk aan elkaar moet zijn, en is dat niet zo, dan krijg je deze fout meldingen.

Laatst bewerkt:
M.a.w de brander is aan het overlijden ;)

groetjes speedtouch

overlijden

hij geeft het aan bij het branden humpe.

Speedtouch, waarop baseer jij je conclusie . Deze NEC 1300 is niet de allernieuwste misschien maar was volgens helpmij een hele goede. Overigens brand ik altijd sowieso met de laagste brandsnelheid

Re: overlijden

Geplaatst door soetekg
[Speedtouch, waarop baseer jij je conclusie . Deze NEC 1300 is niet de allernieuwste misschien maar was volgens helpmij een hele goede. Overigens brand ik altijd sowieso met de laagste brandsnelheid
Die conclusie baseerd Speedtouch waarschijnlijk op je foutmelding "cyclische redunantiefout".
Dit kan twee dingen betekenen of je cd's zijn niet goed(ander merk geprobeerd?) of je brander is niet goed meer.

Ik heb zelf hier nog een Plextor SCSI brander liggen, die ieder keer die melding ook geeft.
Cd-rom lezen heeft ie geen problemen mee.
Helaas hielp Firmware updaten ook niet bij mij, mischien bij jou wel.

Laatst bewerkt:
Welk programma gebruik je voor het branden ?
Misschien even herinstalleren ?

dank voor jullie reacties

het branden van data en simpelweg het copieren van een data dvd hgaat probleemloos. Is hij dan ook nog overleden of schijndood?
Ik gebruik een nero 6... versie om te branden. Het herinstaleren is een idee, evenals een firmware update
Hoe werkt zoiets trouwens?

Mensen voordat ik iemand vergeet, allemaal bedankt

G.

Ik zou vanmiddag net een cd(r) installeren wat niet lukte omdat windows steeds aangaf een bestand te missen.
Heb toen op een andere pc de gehele cd-rom naar de harde schijf proberen te kopiëren waarna ik ook de melding kreeg "kan niet kopiëren. Gegevensfout (ciclische redunantiecontrole)"
Waaruit ik opmaak dat de cd-r niet goed meer leesbaar is.
Waardeloos trouwens, hij is paar twee jaar oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan