Cyclische redundantie controle, of toch niet>

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbieHood

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje de DVD van Lord of the Rings Online gekocht en geinstalleerd op mijn eigen computer. Nu zit ik op een andere computer in huis en wil ik hem daar installeren, maar daar geeft hij na een tijdje de foutmelding: Cyclische redundantiecontrole ( de hele foutmelding volgt nog). Volgens andere sites betekend dit dat de data op de DVD niet meer intact is, maar als ik deze probeer te installeren op een andere computer, een laptop (met vista), dan doet hij het gewoon.

UPDATE1: volledige foutmelding: An error occurred while trying to read the source file: Gegevensfout (cyclische redundatiecontrole).
UPDATE2: nu geeft hij telkens de error: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

Wat is hier precies aan de hand en nog belangrijker, wat kan ik er aan doen??

Alvast bedankt!!

Rob

Laatst bewerkt:
Cyclische redundatiecontrole is een schijffout. Het kan zijn dat de ene lezer er meer moeite mee heeft dan de ander.

Heb je nog een derde om het te proberen? Is er zichtbare schade aan het schijfje?

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb nog een computer, maar daar zit alleen een CDROM lezer in, dus daar kan geen DVD in.

Er zitten wat kleine krasjes op de DVD, niet zo erg dat het onleesbaar is.
Maar als ik het goed begrijp ligt het dus aan de lezer? Is het dan een oplossing dat ik de lezer waar hij het wel doet in de andere computer zet?

Rob

Nee, in principe ligt het aan de schijf.
Nu is het wel zo dat de ene lezer er wat meer moeite mee heeft dan de ander. Zo heb ik een bepaalde CD die mijn laptop niet kan lezen en mijn desktop wel. Echter: als ik de schijf wil kopieëren op mijn desktop krijg ik alsnog lees- en schrijffouten.

Controleren kan in ieder geval geen kwaad.

cyclische redundantie

Ik heb een electronisch fotolijstje. daar moet een SD-kaartje in, maar bij het uploaden van welk kaartje dan ook krijg ik de CRC-foutmelding.
Wat kun je hieraan doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan