Cyclische Redundantiefout

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
56
Hallo forumgenoten;

Nieuw op het forum, wil ik graag een vraag plaatsen. Als ik vanaf een zelfgebrande dvd filmbestanden wil importeren, via kopieren, dan krijg ik bij sommige bestanden de melding dat er een cyclische redundantiefout is. Ik kan dan het bestand niet kopieren of gewoon direct van de dvd afspelen. Andere bestanden van dezelfde dvd gaan wel. Weet iemand wat dit betekent, en hoe het op te lossen?:confused:

Vriendelijke groet, Jan.
 
Ik heb dit voor je gevonden op internet:

Cyclische Redundantie fout is absoluut een probleem met je DVD.

Dit betekend dat je DVD (kan ook bij cd's) niet meer leesbaar is.
Ook al kun je de bestanden toch bekijken in verkenner.

Die cyclische redundantie fout kan meerdere redenen hebben.
Bijv. smerige lens van je dvd-rom.
Heb je er al eens aan gedacht om de lens van je dvd-rom station(s) eens schoon te maken? Dit kan met speciale cd's met een klein borsteltje erop.

Als je dvd beschadigds is ("cd-rot") kan dit komen omdat na verloop van tijd de metaal-laag ontbindt.. Dit kan komen door een te hoge temperatuur of door zonlicht. Ook kan de DVD te snel gebrand zijn, hierdoor is de informatie niet volledig leesbaar voor verkenner om te kunnen kopieren terwijl je de bestanden zelf wel kunt gebruiken.

Dit heb ik met heel veel mp3 cd's die hebben een poos in de auto gelegen. In de auto werken ze wel, in verkenner kan ik ze wel afspelen maar kopieren naar de hd lukt niet.
Ook die cyclische redundantie fout...

Dus het ligt waarschijnlijk wel aan je dvd (of speler) maar niet aan het proggie wat je gebruikt.
 
Als je dit probleem hebt dan zal niks je kunnen helpen....
het ligt gewoon aan de cd dvd die je wilt kopieeren daar zit een fout in.
Als ik dit heb probeer ik de cd/dvd in zijn geheel te kopieeren naar mijn harddisk en probeer het dan vanaf daar te branden.
Wil dit ook niet dan is het over en uit.....
zoek maar eens binnen helpmij.nl op dit onderwerp.......
 
Dank voor de duidelijke en snelle reactie. Daar heb ik wat aan!:thumb:
Groet Jan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan