Cyclische Redundatiefout

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Berichten
208
Ik wil hulp van deze website om 1 DVD te redden!.

Van de DVD is het probleem einde v/de film +/- 12 minuten wat wel op de dvd staat
namelijk 387 MB,ik krijg dit niet op me HD.

Ik kan deze DVD volledig NIET op me HD zetten er komt een fout melding
cyclische redundatie fout.ff googlen leverde op OF HD schonen of DVD beschadigd?
Ik heb me PC HD gecheckt na herstart met chkdsk de 5 stappen zijn doorlopen geen bijzonderheden me HD is in orde [gelukkig maar].

De DVD is NIET beschadigd,merk PLATINUM PLUS DVD+R 8X SPEED 4,7 GIGABYTES
IN ME DVD-SPELER STANDALONE WERKT DE FILM PERFECT TOT EINDE!.

DVD schoongemaakt in me pc dvd-rom gedaan [lezer] maar ook in me brander-dvd rom gedaan beiden gaven cyclische redundatiefout aan!.

Vraag 1: Ligt dit aan de quality van de dvd-rom zo ja wat moet ik doen?
Vraag 2: Ligt dit aan het item wat ik brand,in dit geval 1 film?
Vraag 3: Ligt dit aan me brandsoftware,ik gebruik enkel & altijd NERO 7 ?
Vraag 4: Welke tooltjes zijn er op toch de files compleet op me HD te krijgen?
Vraag 5: Kan ik de DVD nog redden met een tooltje?
Vraag 6 :Indien er software/tooltjes zijn waar kan ik deze dan werkend & liefst gratis FREEWARE dus geen SHAREWARE downloaden?.

Het is een veel voorkomend probleem las ik via googlen,dus hoe moeten wij nu na de VHS-videobanden onze films jaren op DVD goed kunnen bewaren zodat ze na jaren afspeelbaar blijven zonder problemen?.
Nogmaals de dvd is niet beschadigd,is netjes opgeborgen in een beschermend hoesje wat dichtgerist word er komt geen stof of wat dan ook bij!.
De dvd werkt PRIMA in de standalone & op me PC als ik deze afspeel de film is vrij recent dus geen oude film,de dvd's [lege] zijn ook nieuw.en nero brand alles wel weg
Dus zegt U het maar,,,ik weet me geen raad!.:confused:
 
Ik lees de vraag net nóg een keer, maar is het een dvd die je zelf gebrand hebt? Wil je die weer op je hd zetten? Als hij het wel doet in een standalone, zou je misschien kunnen proberen hem via die standalone weer op te nemen op de pc? Ik begrijp namelijk niet precies wat er nou aan de hand is en gezien het feit dat er niemand reageert ben ik misschien niet de enige ;)
 
Ik lees de vraag net nóg een keer, maar is het een dvd die je zelf gebrand hebt? Wil je die weer op je hd zetten? Als hij het wel doet in een standalone, zou je misschien kunnen proberen hem via die standalone weer op te nemen op de pc? Ik begrijp namelijk niet precies wat er nou aan de hand is en gezien het feit dat er niemand reageert ben ik misschien niet de enige ;)


Ja het betreft een DVD die ik zelf heb gebrand!.
Ja deze wil ik weer op me HD zetten!.

hoe neem ik via standalone weer opnieuw op op me HD?wat heb ik nodig ervoor.ik heb geen harddisk DVD?.

Je begrijpt niet wat er aan de hand is ok dat kan:

2e poging uitleg:

De dvd speelt compleet af in de standalone alleen het einde loopt ie vast,stopt het dan weer beeld dan weer niet etc..etc..
Dus ik d8 zet ff de film[hier gaat het om] terug op me HD kan ik ff kijken en desnoods opnieuw wegbranden!.
Maar ik krijg de complete DVD film niet op me HD want loopt vast windows XP komt met de melding cyclische redundatiefout oftewel krassen op de dvd of beschadigde sporen etc..etc..maar kan ook zo zijn las ik dat me HD zelf fouten vertoond,dit laatste is gelukkig niet het geval!.

Dus mijn vraag is hoe red ik de film die op de DVD staat compleet?
Hoe zet ik het toch op me HD?

Nou heb ik via advies ISOBUSTER geprobeerd en wat tooltjes zoals safeDVD maar dat duurde uren resultaat sporen gewist mis je gewoon +/- 12 minuten van het einde van deze film..die progjes maken er nullen van of vervangen het deel wat dus cyclische redundatie is door iets waar ik niks aan heb.conclusie NIET te redden DVD weg gegooid!

Om dit in de toekomst te voorkomen stelde ik meerdere vragen?

Hoe kan ik zon cyclische redundatiefout ontlopen want ik ben ervan overtuigd dat deze dvd GEEN krasjes of beschadigingen had,was netjes na branden opgeborgen.
En ik brand altijd voor beste met minimale SPEED,met NERO [nieuwste versie]
niks aan de hand.totdat ik dus de DVD weer eens wil bekijken op me PC of standalone en dan is het "CYCLISCHE REDUNDATIEFOUT".
Nu hoop ik dat ik wat duidelijker ben geweest!

Dus eigenlijk meerdere vragen n.a.v. deze Cyclische redundatie & hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst en als ik het weer heb hoe kan ik me files,film(s) etc..redden is de vraag?.:(

Dank U voor het meedenken & eventuele oplossing als die er is
 
DE VHS IS VERVANGEN DOOR DVD'S LEKKER BESPAART RUIMTE OK

MAAR EEN VHS SPEELT GEWOON NA WAT ZAL IK ZEGGEN RUIM 10 JAAR GEWOON AF DA KAN IK VAN EEN DVD NIET ZEGGEN!.

DE DVD KOMT MET EEN CYCLISCHE REDUNDATIEFOUT!.

DUS IS DE VRAAG HOE VOORKOM IK DIT?

als ik DVD netjes opberg en de dvd geen krasjes of beschadigingen heeft?
Op deze dvd stond 1 film nog geen maand(en) geleden gebrand met NERO bekeken op me standalone speler,nu wil ik het weer bekijken problemen,dus denken leverde op zet alles retour op je HD van je PC en dan verder kijken maar dit lukte mij dus niet door de melding


CYCLISCHE REDUNDATIEFOUT.....:( :( :(
 
Heb je dit tooltje [freeware] al geprobeerd?
CRC3: http://www.softwarepatch.com/software/cd-recovery.html

Kun je die schijf bij iemand anders op een PC proberen? In 99 van de 100 gevallen is het inderdaad beschadigde schijf [niet alleen krassen, maar ook buffer problemen tijdens het branden kan dit veroorzaken]. Gezien het feit dat je de schijf in 2 verschillende drives hebt geprobeerd zou je toch denken dat deze niet deugt... tenzij er iets in je hardware rammelt... vandaar de vraag... kun je het ding ergens op een andere PC proberen.... en heb je dan weer hetzelfde resultaat......
 
Heb je dit tooltje [freeware] al geprobeerd?
CRC3: http://www.softwarepatch.com/software/cd-recovery.html

Kun je die schijf bij iemand anders op een PC proberen? In 99 van de 100 gevallen is het inderdaad beschadigde schijf [niet alleen krassen, maar ook buffer problemen tijdens het branden kan dit veroorzaken]. Gezien het feit dat je de schijf in 2 verschillende drives hebt geprobeerd zou je toch denken dat deze niet deugt... tenzij er iets in je hardware rammelt... vandaar de vraag... kun je het ding ergens op een andere PC proberen.... en heb je dan weer hetzelfde resultaat......

Opgelost door de DVD in de prullenbak te werpen!.

van de 1000'den dvd's die ik er heb zit er wel eentje tussen die met deze Cyclische redundatiefout komt.
ligt dus NIET aan me PC of DVD-drive afspeler of DVD writer drive!!!!..

ik heb verscheidene tooltjes gebruikt waren alleen bezig om de sporen te fixen,de dvd te herstellen niet gelukt.
ik brand enkel met NERO nooit problemen tijdens bufferen of branden met NERO dit sluit ik ook af.dus DVD weggegooid!.

jammer voor de film het is niet anders
 
cyclishe redon

die melding heb ik ook wel eens gehad, dvd schoonmaken aan de onderkant, vette vingers etc, en daarna kon ik hem gewoon branden, groet hans
 
Aangezien die dvd al gebrand wás en bovendien nu in de prullenbak ligt is dit op z'n minst een beetje onnodige post ;)
 
de allergrootste excuses nederige hoogheid dat ik wilde helpen maar niet naar de datum had gekeken
 
ik had het niet over de datum.....
 
cyclishe redundantiecontrole en wat nu

Ik wil hulp van deze website om 1 DVD te redden!.

Van de DVD is het probleem einde v/de film +/- 12 minuten wat wel op de dvd staat
namelijk 387 MB,ik krijg dit niet op me HD.

Ik kan deze DVD volledig NIET op me HD zetten er komt een fout melding
cyclische redundatie fout.ff googlen leverde op OF HD schonen of DVD beschadigd?
Ik heb me PC HD gecheckt na herstart met chkdsk de 5 stappen zijn doorlopen geen bijzonderheden me HD is in orde [gelukkig maar].

De DVD is NIET beschadigd,merk PLATINUM PLUS DVD+R 8X SPEED 4,7 GIGABYTES
IN ME DVD-SPELER STANDALONE WERKT DE FILM PERFECT TOT EINDE!.

DVD schoongemaakt in me pc dvd-rom gedaan [lezer] maar ook in me brander-dvd rom gedaan beiden gaven cyclische redundatiefout aan!.

Vraag 1: Ligt dit aan de quality van de dvd-rom zo ja wat moet ik doen?
Vraag 2: Ligt dit aan het item wat ik brand,in dit geval 1 film?
Vraag 3: Ligt dit aan me brandsoftware,ik gebruik enkel & altijd NERO 7 ?
Vraag 4: Welke tooltjes zijn er op toch de files compleet op me HD te krijgen?
Vraag 5: Kan ik de DVD nog redden met een tooltje?
Vraag 6 :Indien er software/tooltjes zijn waar kan ik deze dan werkend & liefst gratis FREEWARE dus geen SHAREWARE downloaden?.

Het is een veel voorkomend probleem las ik via googlen,dus hoe moeten wij nu na de VHS-videobanden onze films jaren op DVD goed kunnen bewaren zodat ze na jaren afspeelbaar blijven zonder problemen?.
Nogmaals de dvd is niet beschadigd,is netjes opgeborgen in een beschermend hoesje wat dichtgerist word er komt geen stof of wat dan ook bij!.
De dvd werkt PRIMA in de standalone & op me PC als ik deze afspeel de film is vrij recent dus geen oude film,de dvd's [lege] zijn ook nieuw.en nero brand alles wel weg
Dus zegt U het maar,,,ik weet me geen raad!.:confused:


Hi
Hoe je hem op je HD moet krijgen daar ben ik nog niet helemaal uit.
Maar mocht je hem opnieuw willen branden b.v. NERO 7 kan je hem met Folder2Iso v1.3
http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_tools/folder2iso.cfm
een *.iso van maken en branden.
Extracten lukt niet dan zie je de bestanden wel op je HD staan maar met een grote van 0kb.

Instellingen: Folder2Iso v1.3
1. Select Folder (alleen de letter van je DVD-rom driver) bij mij was het S:\
2. Select output (waar je hem zelf neer wil zetten) het gedeelte van je HD moet wel NTFS- geformatteerd zijn (dus geen FAT of FAT-32)
3. Label Of The Iso: (de naam van het iso bestand)
4. Hide Mkisofs (uit- of aanvinken maakt niet uit)
5. Charset: (iso8859-1)
6. Generate Iso (klik erop).

Het kan even duren voor dat hij klaar is. Als het lukt ga naar stap 6.
Bij mij deed hij het eerst niet. Doe het volgende: Doe dit pas na een 30 minuten als je het balkje onder in Folder2iso nog niet vol ziet lopen.
1. Ctrl+Alt+Del (windows-XP).
2. Dan kom je in Windows Taakbeheer: selecteer Folder2iso_v1
3. Klik op Taak beëindigen.
4. Er word dan gevraagd Nu beëindigen of Annuleren (het programma moet wel bezig zijn anders sluit hij gelijk af)
5. Klik op Annuleren (dus niet op beëindigen)
Dan reageert Folder2iso weer en zie je langzaam het balkje onder in Folder2iso vol lopen.
Als het balkje vol is, is de iso klaar op te branden.
6. Stop een DVD-RW in je DVD brander
7. Open Nero Burning ROM
8. Klik boven in beeld op: Recorder
9. Image Branden
10. Selecteer de iso file
11. Klik op branden
12. Test of de DVD-RW het doet.
13. Zo, ja brand hem nog een keer op een Gewone DVD.
14. Veel plezier er mee.

Groetjes Niels025
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik altijd dit om een dvd terug op de hd te zetten,je moet wel dvd decrypter hebben en dvd shrink

http://www.ripit4me.org/

grtz
mercury

ps: met dit progje kan je elke originele dvd die je hebt kopieeren en een backup van maken
ik doe dat ook om sommige dure dvd's te kunnen bewaren,en dan kijk ik naar de kopij.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost door de DVD in de prullenbak te werpen

Dat meldde de TS eind 2006. Iedereen die verder nog iets wil aandragen over een vergelijkbaar onderwerp mag een nieuw topic starten.:thumb: Deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan