D.base maken, excel of iets anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Ik wil een d.base hebben waar je:
  • Voordat je erop komt een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren (is nog te regelen op de host, is dus niet essentieel).
  • Die ONLINE te bereiken en te bewerken is.
  • Waarbij na het invullen van enkele gegevens het gewoon wordt opgeslagen.
    voorbeeld: ik ga naar de site, ik voer in 1A iets in en bij B3 voer ik iets in ik klik op save (oid) en het staat erop. Volgende persoon ziet dat het goed is.

IS DIT MOGELIJK ?? Kan ik een Excel document uploaden en vervolgens gewoon opslaan (op de server wel te verstaan)?
Of is er een ander soort d.base nodig? Moet die gemaakt worden, kan iemand die voor me maken?
 
Excel is geen database !

Access is een database programma en die kan je heel goed sharen met anderen op een netwerk ook dmv pages.

wil je meer dan 25 gebruikers kan je beter overstappen op bijvoorbeeld SQL
 
Ja, weet ik. Ik druk mij wat ongelukkie uit. Er moeten iig kolommen gegevens opgeslagen worden. Op te vragen en te bewerken zijn. En allemaal online. Vandaar.

Access heb ik ook, hoe moet ik dat daarmee doen? Ik kan wel een d.base opzetten maar het regelen op de server enzo.

Er zijn in principe 25-30 gebruikers die er gebruik van zouden moeten kunnen maken (niet tegelijk:)).
Ook SQL is aanwezig, hoe doe ik dat?
 
Hoe groot gaat het geheel worden?

Is het niet veel simpeler om gewoon met php en Mysql te gaan werken?
 
Ik weet niet hoe ik zoiets zou moeten maken.

Idee is:

Neem als voorbeeld het exceldocument waar ik het bericht mee begon.

Kolom 1: naam - Kolom 2: gegevens - Kolom 3: bericht

Ik krijg de gegevens binnen en zet ze er zelf in, vervolgens upload ik het. Dit is wat omslachtig omdat IK alles zelf moet invoeren.
Nu dacht ik dus dat het handiger was dat als iedereen daar bij kon het een stukkie sneller zou gaan.
Ik weet dat je exceldocumenten op het internet kan openen en vervolgens het kan opslaan. Alleen gebeurt dit dan niet op de server maar lokaal.
Nu wil ik dus op met excel (of acces, zelfde kolommen + d.base functie) zoiets maken.
Of zoals jij zegt met PHP en SQL maar ik heb daar totaal geen idee van.

De gebruikers hoeven trouwens niet indentiek te zijn! Er mag ook één algemeen account te zijn ofzo waar iedereen op kan.
 
Toch het beste om met PHP en Mysql te werken. Verder zie ik het niet zitten om met excel of access zoiets online op te zetten.

Kijk eens bij phpfreakz.nl misschien kun je daar iets weghalen wat aan je eisen voldoet.
 
voor zover ik weet:

beide programma's zijn wel te gebruiken over een netwerk, over internet weet ik het niet, maar ik kan me voorstellen dat iedere gebruiker dan naam en wachtwoord moet weten van de host zodat ze kunnen uploaden. Voor excel geld dit zeker, access zou je misschien nog wel anders kunnen regelen maar volgens mij wordt dat een heel zware belasting voor het systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan