d-link access point en netgear router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene uit almere

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Hallo allemaal.

Ik heb een access point die ik aan een computer wil hangen en via mijn router moet gaan communiseren.Alleen weet niet hoe ik dat laat werken.
Ik heb in mijn router het a.p.een ip adres gegeven
maar hoe nu verder?

Vast bedankt voor de reactie

Wat is de bedoeling van het accespoint? Als je het werkelijk als accespoint wilt gebruiken waarom hang je het ding dan niet aan de router? Dat is een tikje meer gebruikelijk....

Wat wil je bereiken?
Is de router wireless of alleen bedraad?
Hoe hangt de PC nu aan de router, kabel of WiFi?

Laatst bewerkt:
Ik heb een draadloos netwerk in huis waar 3 computers aanhangen.
Ik had gehoopt dat ik met zo'n a.p. 1.een 4e computer kan voorzien van internet en 2.een beter signaal naar zolder kan krijgen omdat daar het bereik van de router vrij zwak is.

Een "range extender" zou dan een betere oplossing zijn..... Wat jij wilt is theoretisch wel mogelijk [de PC in het "midden" zou dan 2 netwerkkaarten moeten hebben, 1x wireless 1x normaal om te verbinden met het accespoint] maar je hebt dan twee zenders naast elkaar, dat kan alleen maar interferentie opleveren [dus snelheidsverlies] en het wordt een "IP circus" .....

Een deel van het verhaal gaat ook op voor een tweede router, tenzij.... je deze "bedraad" aan de eerste router hangt [desnoods met 20 meter utp ertussen...], maar ook dan wordt het [éénmalig] goochelen met IP adressen... [ook als je het accespunt bedraad aan de router zou hangen zou je de problematiek beperken]

Maar er kunnen best 4 PC's draadloos op één wireless router.... en met een range extender zoals bijvoorbeeld deze http://www.telecomwereld.nl/n0000082.htm heb je internet tot op het dak....

Een range extender hang je éénmalig [om hem te configureren] aan de router, daarna staat hij volkomen los [met alleen een netsnoertje] ergen los in huis...... werkt perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan