D-Link DHP-W311AV verlengt netwerk totaal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Berichten
166
Hoi,

wij zitten hier met een redelijk goed, maar wisselend WiFi signaal van Ziggo dat helaas niet een al te groot bereik heeft. Op slechts een meter of 8 van de meterkast begeeft het wifi netwerk het al (in de tuin). Speedtest wijst uit vanuit de woonkamer 73 mbps download en 35 mbps upload. Prima zo lijkt mij. Nu wilde we ook in de tuin (en garage) op het Wifi netwerk kunnen. Hiervoor heb ik een DHP-W311AV van Dlink gekocht. Deze heb ik volgens het boekje aangesloten (paar stappen, zo gedaan), maar ik krijg hem niet aan de praat. De kracht van het netwerk is vele malen lager, het bereik is wel zoals ze zeggen verlengd. Ik kan nu op zo'n meter of 16 van de router het WiFi bereiken.

Nu vind ik het zonde om dit ding van 80 euro af te schrijven en weg te doen, ik vermoed namelijk dat dit wel werkend kan worden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of soort gelijke klachten heeft? Ik weet niet waar ik moet beginnen

Mike

edit: ik lees nu dit... weinig hoopgevend:http://www.consumentenbond.nl/homeplug/producten/d-link/dhp-w311av/reviews
 
Laatst bewerkt:
wat voor product kan ik beter gebruiken om dergelijke problemen op te lossen dan het product dat ik nu heb? Merk nu dat het product telkens extreem andere (dan weer laag dan weer hoog) waarden aangeeft van download en upload. Gisteren met de service support gebeld en toen hebben we het wel iets beter gemaakt.
 
Snelheid controleren

Als de wifi extender het wel doet, kun je kijken welke snelheid je hier doorheen kunt halen. Op www.appspeed.nl staat hiervoor een gratis programma. Je kunt dan de extender op een verlengsnoer aansluiten en verplaatsen om een zo optimaal mogelijk resultaat te krijgen.
 
Als je hem in een stopcontact steekt, zit hij ook aan een heel lang verlengsnoer (bedrading in huis, kabel in de straat.. enz).

Wat zou de reden kunnen zijn dat je hem niet met een verlengsnoer kan gebruiken?
 
Staat in de handleiding dat hij direct op het stroomnetwerk aangesloten moet worden. Ik heb verder geen idee hoe wat of waarom
 
In de handleiding staat een verlengsnoer met kontaktdoos met een groot aantal aansluitingen. Ik kan mij voorstellen dat als je op de kontaktdoos een groot aantal apparaten aansluit de kwaliteit van het signaal afhankelijk wordt van het soort apparaten dat aangesloten is en of deze apparaten aan/uit staat.
Ik zou het gewoon proberen met een verlengsnoer.
Omdat je nu 2 dingen tegelijk doet (powerline en wifi) zou ik eerst testen terwijl je met je laptop op 1 meter van het apparaat zit. Je sluit dan verstoringen van de wifi uit (wifi op 1 meter gaat altijd goed).
 
Je kan de laptop ook met een kabeltje in de DHP-W311AV steken. Dan sluit je de wifi helemaal uit. Volgens consumentengids meting kan je er dan minstens 65Mbit/sec halen. Volgens de lijst op http://www.appspeed.nl/nl/Gewenste_snelheden.html kun je dan met 6 tv's tegelijk kijken (als je internet snelheid tenminste die capaciteit heeft).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan