D-Link DI524 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ojisan_Buba

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Beste,

Ik heb een draadloze router DI-Link DI524. De router is met kabel verbonden aan eerste pc met XP hierop. Dit werkt perfect. Ik wil nu ook mijn laptop IBM T20 met Windows 98SE draadloos op dit netwerk zetten. Dit is met een draadloze usb stick. De installatie is goed verlopen, het "link" lichtje brandt. Maar deze draadloze verbinding werkt niet, ik geraak niet op internet. Dit zou een typisch 98SE probleem zijn.
Kan iemand mij voorthelpen?

Met alle dank.

Heb je het IP adres van de laptop ook op je Router 'ingeprogrammeerd'.?

Dank voor je antwoord.

Normaal gezien moet ik geen ip adres van mijn laptop in de router zetten omdat mijn router er zelf een geeft aan deze draadloze verbinding. Of ben ik verkeerd? Hoe kan ik het ip van mijn laptop weten, nl als ik ipconfig doet verdwijnt het scherm direct van mijn laptop omdat er geen internetverbinding is.

Start > uitvoeren
tik in command

tik vervolgens bij de dos prompt in ipconfig

om hieruit te komen tik je in
exit

Dank je wel JBS.

Ik heb dit nu uitgevoerd op mijn laptop en ik krijg twee afzonderlijke IP adressen. Wat doe ik daar best mee??? Het subnetmasker en de Standaardgateway is beiden hetzelfde.

Mijn laptop is een 700Mhz, 11Gb, 256Mb intern geheugen. Kan ik hier XP Home opzetten zodanig dat hij toch goed genoeg draait voor kleine programma's?? Alleen msn, mail, Word enzo.

Alvast bedankt.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan