D-Link Dir-655 werkt niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Heb sinds zaterdag de D-Link Dir-655, zou volgens internet snel en stabiel moeten zijn.
Nou, op het moment wil het allemaal nog niet zo.
Na heel wat moeite is het me gelukt om met dat ding op internet te komen, vraag me niet hoe.
Ik kon verbinding met de router maken, maar op internet komen was onmogelijk. Na wat verder geklooi werkte niks meer en heb ik de router gereset. Toen gebeurde er iets vreemds. Ik kon alleen verbinding maken met de router (en dus instellingen veranderen) als ik de kabel tussen router en modem niet aangesloten had. Zodra ik deze erin stopte werkte het niet meer. ook niet na de modem en router te hebben geherstart (in de juiste volgorde) Ik was er klaar mee en ben gestopt, had tijdelijk de oude router weer neergezet.
Vandaag de D-Link Dir-655 weer neergezet en aangesloten en het werkte naar mijn verbazing. Alleen niet van harte. De verbinding valt veel weg (er wordt dan automatisch weer een nieuwe verbinding gemaakt) En is soms ook erg traag. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Op dit moment werkt het weer perfect, maar over 5min kan het weer gedaan zijn. Soms als de verbinding slecht is en ik kijk bij de draadloze verbindingen staat er:

D-link verbonden
en dan nog een D-link (niet aldoor, staat ook geen signaalsterkte bij weergegeven) met het bericht:
de mogelijkheden van de netwerkadapter komen niet overeen met de vereisten van dit netwerk

Router: d-link dir-655
Modem: Motorola
Provider: Ziggo
Wireless kaartje: 802.11n/g/b Wireless LAN USB adapter van AzureWave Technologies. Dat was gewoon een kaartje dat al standaard in de pc zat.

Allereerst zou ik updaten naar de 1.32EU firmware. Deze firmware versie is stabiel bij mij waar eerdere (<1.21) problemen gaven.
Neem ook zeker eens een kijkje onderstaand forum:
http://forums.dlink.com/index.php?board=175.0

Daar lees ik net dat in 1.32EU de remote administration niet werkt, zou kunnen dat gebruik ik zelf niet.

Geeft de router wel IP-adressen uit naar de systemen?

Mijn 655 is een hardware revisie A3 met dus de 1.32EU firmware.

Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik 1.31EU erop staan, kan zo snel geen download vinden van 1.32EU, maar ik heb dus niet meer een firmware van onder 1.21.
IP-adressen worden volgens mij gewoon uitgegeven.

Heb je de initiële configuratie gedaan d.m.v. de CD of gewoon handmatig?

Toen ik het woord Installatie-tovenaar tegenkwam heb ik de cd aan de kant gelegd :p

Soms kan het wel zijn dat het verkrijgen van je Internetverbinding even duurt nadat je van router switched.
Eerst zou ik het modem en met 1 pc bekabeld de router inrichten zoals je het wilt hebben. Herstart de router na afloop voor de zekerheid (Tools -> System -> Reboot the device), en zet dan de pc('s) gewoon even uit.
Daarna de router aansluiten op het modem en het modem weer voorzien van stroom.
Dan even rustig wachten totdat het modem weer alles ok weergeeft qua lampjes, neem bijvoorbeeld een kopje koffie en kijk +- 30 min. even tv. :)
Als alles ok wordt aangegeven op het modem en de router slinger je de pc weer aan en controleer of alles werkt.

Bij ons (UPC) duurde het ook even voordat het werkte bij de eerste installatie.

[...]
Toen ik het woord Installatie-tovenaar tegenkwam heb ik de cd aan de kant gelegd :p
[...]

@maniac2003: De brutaliteit! Denkt daar zomaar slimmer te zijn dan een (Installatie)-tovenaar!

Ik heb gelachen, dus bedankt voor deze anecdote! :D

Tijs.

Graag gedaan dnties :thumb:

Ja kom op zeg. Een cd die je begeleid ok, kan ik mij nog wel wat bij indenken zeker bij mensen die nog nooit een router hebben ingericht. Maar bij dit soort vertalingen kan ik het niet meer serieus nemen :P

Ik heb het zonder die cd gedaan,
Met die cd kan het ook alleen maar bedraad, maar ik doe alles wireless... Heb de router, pc en modem opnieuw opgestart. In de volgorde die jij zei en ook lang gewacht, maar het heeft allemaal geen zin.
De ene keer werkt het prima, maar een minuut later wordt de verbinding met de router weer verbroken en wordt er weer opnieuw verbinding gezocht...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan