D-Link DIR645 Router ISP????

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsusUser

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Hoi

Ik heb zojuist een Dlink router gekocht en ik wil hem nu installeren
de installatie wizzard zegt dat ik de ISP gegevens nodig heb van mijn internet provider
mijn internetprovider is Ziggo en ik heb het Z1 abbonement voor internet

weet iemand waar ik mijn ISP gegevens kan vinden?:confused:

Alvast hartelijk bedankt

Bij Ziggo kan je de router niet rechtstreeks op de kabel aansluiten die je huis binnenkomt. Bij Ziggo moet je de router aansluiten op je modem (van Ziggo) dat het coax signaal (de)codeert naar bruikbaar internetsignaal. Je router kan dit niet, dus moet je die op je Ziggo modem aansluiten. Dus hoef je ook niet de ISP gegevens te hebben ;).

Succes met je mooie routertje :thumb:

maar als ik hem wil installeren met die cd dan vraagt hij om ISP gegevens en als ik niks invul dan krijg ik een popup die zegt dat ik geen correcte gegevens heb ingevuld

In dit geval moet je hem ook niet met de cd installeren. Je moet de router met een ethernet kabel verbinden met je Ziggo modem. Voordat je dat doet moet je de router met een kabeltje aansluiten op je pc, deze benaderen via een browser en daar DHCP en DNS uitzetten (je moet zelf uitzoeken waar je dat moet uitvinden, zelf heb ik geen D-link router).

Inloggen in je router:
Zorg dat je draadloze verbinding uit staat. Druk de Windows-toets en R tegelijk in, typ daar CMD en druk op enter. Typ daar vervolgens ipconfig, en druk weer op enter. Typ het nummer dat staat achter "default (of standaard) gateway" in in je browser en ga je router in.
Succes!

Welke "MODEM" heb je van Ziggo?
Schijnt dat ze ook modem/routers uitdelen.
Overigens kun je gewoon via de dhcp met de router verbinden, je zit er al immers op.

ik heb een motorola modem
ik weet niet exact welke

Het is gelukt. ik heb de DNS en DHCP uit kunnen krijgen en ik heb nu gewoon internet. zowel kabel als Draadloos

Dank jullie wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan