D-Link draadloos netwerk valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo, he sinds kort een DSL-G624T modem router, aangesloten op pc met windows XP via kabel, op andere PC windows Vista met draadloos (usb stick)
op mijn xp computer geen enkel probleem, alles werkt perfect
draadloos netwerk is beveiligd met WPA
volgende problemen
- verbinding is goed maar toch valt het draadloos netwerk steeds uit, usb stick eruit en terug erin, verbinding wordt hersteld maar vliegt er terug uit.
- misschien niet voor hier, maar krijg ook mijn beide pc niet in verbinding met elkaar, hoe moet ik dit doen?
- welke snelheid mag ik verwachten van dit draadloos netwerk bij kopieren van ene computer naar andere?

Hallo, he sinds kort een DSL-G624T modem router, aangesloten op pc met windows XP via kabel, op andere PC windows Vista met draadloos (usb stick)
op mijn xp computer geen enkel probleem, alles werkt perfect
draadloos netwerk is beveiligd met WPA
volgende problemen
- verbinding is goed maar toch valt het draadloos netwerk steeds uit, usb stick eruit en terug erin, verbinding wordt hersteld maar vliegt er terug uit.
- misschien niet voor hier, maar krijg ook mijn beide pc niet in verbinding met elkaar, hoe moet ik dit doen?
- welke snelheid mag ik verwachten van dit draadloos netwerk bij kopieren van ene computer naar andere?

Het kan aanverschillende dingen liggen.
Kan je mij vertellen wat voor type USB-Stick je gebruikt voor de draadloze verbinding? (merk en type). Wat mij vaak opvalt is dat de goedkopere producten om draadloze signalen te ontvangen een slechter bereik hebben dan wat duurdere producten (bekendere merken) uiteraard is dit niet altijd het geval.

Voor je tweede vraag:
Wat wil je bereiken met het koppelen van beide pc's? is het voor bestanduitwisseling?
Een gedeelde map maken is namelijk voor bestandsuitwisseling de makkelijkste oplossing. Mocht je dit willen staat hier een uitleg: http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html
Kom je er niet uit? hoor ik het graag.

Je derder vraag:
Als je gebruik maakt van deze modem/router is je maximale overdrachtssnelheid tussen jou pc's 54Mb/s dat wil zeggen dat je een maximale (theoretische) snelheid kan halen van 6,75MB per seconde . In de praktijk zal deze waarde over het algemeen wat lager liggen.

Hallo,

dank voor de snelle reactie

- usb stick is DWL-G122 was bij de modem router
- koppelen is gewoon voor bestandsuitwisseling

D-Link is naar mijn idee een prima keuze voor draadloze communicatie in een thuis situatie.
Daar zal het dus niet aan liggen. Misschien dat je me kan vertellen waar de draadloze router in het huis staat?

Verlies je altijd het signaal? Dus ook wanneer je vlak naast de router zit met de laptop?

Heb je al eens een ander kanaal gekozen voor de draadloze communicatie (kan bij de router setup)?

Draadloze router staat bij pc op 15 cm boven vloerniveau, de andere pc(geen laptop) staat zo´n 10 meter verwijderd van de router op zelfde verdiep
heb nog geen ander kanaal gekozen

Zitten er veel muren tussen de draadloze router en de laptop?
Heb je veel apparatuur in de ruimte staan?
Dit zijn mogelijk storende aspecten.

Welk kanaal werk je nu?
Probeer hem hoger te zetten... is er dan verschil?

er zitten 3 muren tussen van 15 cm dik in baksteen, geen speciale apparatuur
kanaal staat op 1, wel getal moet ik nemen, kan tot 13, en moet ik dit enkel doen in mijn router, of moet ik ook iets wijzigen in de instellingen van de andere pc?

zet hem maar eens op kanaal 13. Dan wordt er met de hoogst mogelijke frequentie data verzonden. (voor jouw router). Dit hoef je alleen bij de router te doen..

laat ff weten hoe het is gegaan:thumb:

Hallo,
heb hem op kanaal 13 geplaatst, is veel beter, is nog maar 1 keer uitgevallen, bedankt voor de hulp

Graag gedaan..! Mocht hij in de toekomst alsnog uitvallen kan je nogmaals kijken naar eventuele firmware updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan