D-link wireless G Router DI-524

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Hoi, ik heb net deze router bij mediamarkt gekocht en probeer hem te instaleren. Ik heb 4 pc's via kabels en wil ook een laptop aan kunnen sluiten. Vandaar wireless.
Nu probeer ik de router te benaderen via de "hoofd" pc's maar dat lukt niet. Hij ziet hem niet en ook niet via de browser 198 etc
Een andere pc ziet hem wel maar daar kunnen we na het doorlopen van de installatie procedure toch geen internetverbinding maken.
We gebruiken @home en ik heb een dynamisch IP adres gebruiken aangevinkt.
Heeft iemand ervaring met deze router?

checklist

Volg onderstaande stappen, zodat je zeker weet dat de pc's goed staan ingesteld.
Dit geldt voor zowel de bekabelde pc's als de laptop met een draadloze verbinding:

1. Ga naar het scherm Netwerkverbindingen en kies de eigenschappen voor de juiste netwerkadapter.
2. Kies het protocol TCP/IP en kies eigenschappen.
3. Controleer of de keuzes staan op:
Automatisch een IP-adres laten toewijzen
Automatisch een DNS-Serveradres laten toewijzen
4. Sluit het venster af door te bevestigen met OK.

Start de computer opnieuw op.
Je kunt nu de router bereiken door naar Internet Explorer te gaan en in de adresbalk te typen:
http://192.168.1.1 (dit is meestal het router adres, indien in je gebruiksaanwijzing een ander adres is opgegeven, gebruik deze dan).

Je kunt nu verbinding maken met de router en de instellingen wijzigen.
Om elkaar via het netwerk te zien is het belangrijk dat de computers in dezelfde werkgroep zijn aangemeld.
Dit kun je controleren en aanpassen door de eigenschappen van Deze Computer op te vragen en op het tabblad Computernaam te klikken.

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan