D partitie staat vol met bestanden maar bij openen is de map leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inez879

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
5
Vandaag heb ik een serieus virus gehad waardoor ik mijn C-schijf opnieuw heb moeten installeren. Mijn D-schijf is hierbij onaangeroerd gebleven.
Als ik nu mijn D-schijf wil openen staat er wel bij dat deze schijf voor de helft volgeschreven is maar als ik die dan wil openen zegt de pc dat de map leeg is. Hoe kan ik mijn bestanden terug zichtbaar maken?
Mijn pc draait op Windows 7.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Eerste wat je moet doen is de instructies van hier, vanaf "Tweede stap is eigenaar worden van het bestandssysteem", maar alleen toepassen op de D: schijf (dus niet op de C: schijf zoals in de instructie).

Hopelijk zie je dan wel weer de bestanden/mappen op D: waar je naar op zoek was.

Tijs.
 
Ik heb alle eigendommen overgenomen maar nog steeds niks te zien. Zijn er nog oplossingen?
 
Je moet niet alleen de eigenaar veranderen maar jezelf ook rechten verschaffen, daarna.
Rechtsklik in Verkenner op zo'n map op de D: schijf waar je zeker van bent dat daar wat instond, kies Eigenschappen, kies tabblad Machtigingen en voeg de groep Iedereen toe met volledige rechten.
Hopelijk zie je daarna wél weer wat in die map. Werkt dat, dan dezelfde instructie loslaten op de andere mappen op de D: schijf.

Tijs.
 
Ik heb de oplossing gevonden. Toch bedankt voor de hulp. De mappen waren verborgen waardoor ik ze niet kon zien. Hier is de oplossing voor als er nog is mensen zouden zijn met het probleem:

1.Ga naar "Deze computer" door op het pictogram te klikken op het bureaublad of via het Start-menu.
2.Kies in het menu voor "Extra" > "Mapopties".
3.Klik bovenaan op het tabblad "Weergave".
4.Scroll naar beneden tot de sectie "Verborgen bestanden en mappen" en selecteer de optie "Verborgen mappen en bestanden weergeven".
5.Scroll naar boven en verwijder het vinkje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen".
6.Verwijder het vinkje voor "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen".
7.Klik op "Toepassen" en vervolgens op OK.

Hierna waren de mappen zichtbaar maar vaag en niet altijd te openen. Dit was op te lossen door op de mappen te klikken:
Program files -> rechts klikken -> eigenschappen en vinkje bij verborgen verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan