D partitie verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Berichten
704
Kan iemand mij helpen. Toen ik gsiteren mijn pc afsloot was alles nog in orde maar toien ik deze morgen opstarte naar de D schijf wil gaan krijg ik steeds de volgende medling

De schijf in station D is niet geformatteerd.
Wilt u de schijf nu formateren?


Ik heb al gecontroleerd op spyware en virussen , en alles is negatief.

En als ik via de dosbox ga kan ik wel d: intypen
en krijg ik ook d:

maar waneer ik tree of dir/p indruk krijg ik ook niets
 
Hier kan je niets tegen doen.
Je moet de schijf formateren en mbv data recovery prog's de data proberen terug te halen.
Een goed programma hiervoor is PC inspector.
 
Misschien

Mischien kan PCinspector er nog wat mee.

Eric.

P.S. na een format kan alles verdwenen zijn volgens mij,
dus eerst PC inspector vragen te zoeken naar verloren schijf.
 
Ok, wanneer ik pcinspector laat scannen op logicla drive krijg ik het volgende

NONAME on windows drive c:
| on windows drive d:

Hoe moet ik nu verder
 
Ok, ik heb dus moeten formateren, maar heb nadien nog ens gescand en heb zo een 250 bestanden kunnen weervinden, gif jpg doc xls.

Al deze bestanden zijn 1.40MB groot, de afbeeldingen kan ik openen maar wanneer ik de xls of doc wil openen lukt dit niet , moet ik nog een bewerking doen?
 
Let Op

Hij waarschuwd ook, maar je moet de bestanden eerst laten bewaren op een andere schijf.

Tenzij je ze in explorer kunt benaderen.

Eric.

P.S. Sorry was er op 02-05 niet. Ben bang dat ik je niet verder kan helpen, hij heeft nu maar een grootte zelf gekozen, lijkt het.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bestanden ook op een andere harde schijf bewaard, ik open ze nu via wordpad, maar zie dat hij bepaalde documenten heeft samengeslagen
 
Ok dat klopt dus

Hij heeft zelf maar gegokt hoe groot ze moesten zijn.

Eric.
 
Ja ik heb daar word docs met stukken html en al in, nu tracht ik nog enkel die excel bestanden te openen maar dat lukt niet
 
Ben bang

Zal een ondoenlijke klus worden.

Je zou alle stukjes die bij elkaar horen, weer aan elkaar moeten plakken.

Bestanden zijn vaak in stukjes opgeslagen op je HDD, door te formateren is hij kwijt waar wat stond. Leest nu simpelweg blokken van een bepaalde grote.

Is jammer, maar nu kan ik ook niets meer doen.

Eric.

P.S. Als het je overkomt, kort nadat je gedefragmenteerd hebt, wil het nog wel eens lukken. Maar je moet dan op sector niveau gan knutselen.
 
Ben nu bezig bestand per bestand aan het uitpluizen, juist jammer dat ik enkel de docs ga kunnen recuperen en niet de spreadsheets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan