D-partitie weg, C-schijf unallocated

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathador

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Hallo allemaal.
Ik ben radeloos; na lang zoeken op internet kom ik er nog niet zelf uit.
Hoewel ik normaal wel e.e.a. zelf kan, lukt me dit echt niet.

Ik had een virus op de pc: System Security.
Deze is verwijderd m.b.v. enige sites waar dit stap voor stap uitgelegd is.
Ik kan echter niet meer bij mijn D-partitie. Ik weet niet zeker of dit voor het virus ook al was.
De D-partitie is dus onderdeel van de C-schijf, de enige schijf die in mijn laptop zit.

Het gekke is dus nu dat ik via Schijfbeheer (in Computerbeheer) mijn C-schijf niet eens zie zitten! Zie ook de bijgevoegde foto's --> foto 3.

Ik heb ook EASEUS Partition Master Home Edition erop staan en die geeft de volledige schijf als Unallocated aan.
Let vooral op het feit dat EASEUS niet eens een letter toekent aan de schijf....
Foto 4 van de bijlage.

Ja... en nu?!
Ik weet het niet. Niets helpt; ik dacht dat wellicht de C-schijf die FAT32 is omzetten naar NTFS zou helpen, maar dat lukt niet eens.
Dus ook zo loop ik vast.

Iemand een idee?
Dus hoe krijg ik de D-partitie weer beschikbaar; er staan nogal wat belangrijke dingen op, zoals foto's.
En hoe krijg ik de C-schijf weer normaal?
Oh ja, ik gebruik windowsXP.

Bedankt voor alle hulp alvast!

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    9,3 KB · Weergaven: 44
  • 2.JPG
    2.JPG
    3,1 KB · Weergaven: 48
  • 3.JPG
    3.JPG
    40 KB · Weergaven: 41
  • 4.JPG
    4.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd lijkt me dit werk voor een in te schakelen PC-technicus. Het risico dat we hier op het forum verkeerde tips geven die leiden tot definitief verlies van data is behoorlijk hoog...

Als je toch een gok wilt wagen: Wat je kunt doen is de ruimte die nu niet gebruikt wordt (de 'd-schijf') formatteren, maar dan wel als Quickformat ('snelformatteren'). Je kunt daarna kijken met programma's als recuva of die nog bestanden kan terugvinden ('Deep scan').
Ook zouden programma's als Testdisk je evt. verder kunnen helpen om de partitietabel weer te restaureren naar hoe het zou moeten zijn, maar het is een tricky programma. Misschien kan Wanderer of Harry Snor hier even aangeven hoe je daarmee zou moeten werken (een soort tutorial dus).
Ook ik garandeer geen resultaten met bovengenoemde methodes, noch ben ik verantwoordelijk voor data-verlies.

Nogmaals: Liever een PC-technicus hier zijn gedachten over laten schijnen. Hij kan bijv. eerst een byte-naar-byte kopie van je harde schijf maken, zodat hij zijn bewerkingen uitsluitend op een kopie van je schijf loslaat en niet op je originele schijf etc.

Succes,

Tijs.

Beter niets doen wat de inhoud van de schijf verandert.

Download Victoria for Windows hier (huidige versie 4.46b).

Als je niets aan de standaard instellingen verandert, wordt de schijf alleen maar getest op"bad blocks".

Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.

Het heeft allemaal niet mogen baten; de laptop is afgeleverd bij techneuten van het werk van mijn zus.
Nog niets van gehoord.

Het heeft allemaal niet mogen baten; de laptop is afgeleverd bij techneuten van het werk van mijn zus.
Nog niets van gehoord.

Verstandig dat je het advies ter harte genomen hebt. Hopelijk kan de techneut er wat mee.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan