D partitie weg na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Na de computer opnieuw opgestart te hebben was opeens mijn D partitie weg. In schijfbeheer zie ik hem nog wel maar is er geen stationsletter toegekend. Kan hier ook geen stationletter toewijzen. Windows zegt dat dat de partitie niet actief is.

Met Paragon Harddisk manager zie ik hem ook wel, kan ook stationsletter toewijzen, hierna moet ik opnieuw opstarten, alleen de wijzigingen worden niet doorgevoerd.

Printscreen schijfbeheer
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=67597&stc=1&d=1248871636

Printscreen Paragon
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=67599&stc=1&d=1248871690

Wat kan ik doen om de partitie weer werkend te krijgen.

Bijlagen

• overzicht schijfbeheer.JPG
    overzicht schijfbeheer.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 119
  • overzicht paragon.JPG
    overzicht paragon.JPG
    39 KB · Weergaven: 116
Helaas, na op Findpart.exe geklikt te hebben opent zich heel snel iets maar er gebeurt niets.

Zojuist met Partition Magic geprobeerd het stationsletter te wijzigen, die komt een heel eind. Maar eindigt met Error 504 "File not Found". Volgens bronnen op internet moet ik dan CHKDSK doen. Maar die geeft geen problemen.

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

Zal het proberen, maar ik heb al met twee andere programma's gescant en deze vertelde dat er geen fouten waren.

Inmiddels krijg ik error 1500 "Bad boot signature byte" wanneer ik met PM de partitie wil resizen.

Bovenstaand programma werkt niet onder Windows, maar benadert de schijf direct.

In ieder geval stel je hiermee vast of de schijf nog in orde is.
Als de schijf bad blocks heeft, kan dit vreemde uitkomsten bij programma's onder Windows opleveren.

Na een repair van Windows XP komt hij in het installatiescherm van Windows. Bij "apparaten installeren" blijft hij hangen op 34% en is er geen activiteit meer van zowel de CD als harde schijf. Begin langzaam te vermoeden dat het over is met de HD.

Mijn advies was juist om dit eerst te doen.
Bij een HD met problemen werkt een install of repair ook niet.

Staan er nog belangrijke bestanden op de HD?

Mijn advies was juist om dit eerst te doen.
Bij een HD met problemen werkt een install of repair ook niet.

Staan er nog belangrijke bestanden op de HD?
Maar toe jij met je advies kwam was dat al bezig. Ik ben nu op een andere computer Hiren's bootcd 9.9 aan het downloaden en zal die MHDD eens laten scannen.

Datgene wat belangrijk was is een backup van.

Ok, als MHDD bad blocks vindt kun je daarna HDRegenerator proberen (ook op de CD).
Succes

MHDD uitgevoerd en geen bad blocks gevonden. Eerst nu maar eens zien dat die setup van windows verder gaat.

Allereerst dit:

Hiren's bootcd is illegaal, dus vooral van een moderator sta ik verbaasd dat die hier open en bloot toegeeft dat hij dat download.:p
(of noem je dit legaal ?: Mini Windows Xp
Portable Windows Xp that runs from CD/USB/Ram Drive, with Network and SATA support
)

Verder: het feit dat er niks veranderd na een herstart kan er mee te maken hebben dat je misschien met een sharewareversie werkt, waarbij de veranderingen pas worden doorgevoerd nadat je het programma gekocht hebt.

Verwijder in ieder geval alle apparaten die niet nodig zijn, zoals bv je usbschijf.
Heb je 1 schijf, of meerdere ?.
Als je meerdere hebt, dan is D de eerste partitie van je tweede schijf en zoek je misschien op de verkeerde plek.

Het is mijn niet bekend dat dat illegaal was, dus kreten als "dus vooral van een moderator sta ik verbaasd dat die hier open en bloot toegeeft dat hij dat download" kan je dan ook beter achterwege laten.

Inderdaad staan op de cd een aantal programma's die niet legaal zijn.

Het aangegeven programma MHDD is een "freeware" versie en ook de test tools van diverse HD fabrikanten op de cd zijn vrij te downloaden. Het gebruik daarvan is dus volkomen legaal.

Maakt het feit dat er op de cd zaken staan die illegaal zijn de hele cd illegaal? Volgens mij is alleen het gebruik van dergelijke programma's illegaal.

Hmmm, ja dat is inderdaad een goeie vraag, nooit aan gedacht eigenlijk. :o

Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.

Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.
De kreten zijn mij allemaal bekend. Na twee weken komt ook nog de watchdog langs om mij te herinneren aan deze vraag.

De D partitie was weg en is nog steeds weg.

Sorry hoor, maar als je moeite doet om te helpen is het fijn af en toe de status te horen.

Al geprobeerd de schijf met Ubuntu te benaderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan