D-schijf BACKU0001.GHS & BACKUP.GHO

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosdrenthe

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de functies zijn van de volgende bestanden?

BACKU0001.GHS
BACKUP.GHO

Kan ik deze verwijden zonder schade toe te brengen aan mijn computer?
En kan ik bepaalde bestanden van mijn C schijf naar de D schijf verplaatsen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Hoi,

De twee bestanden betreffen backup bestanden van Norton Ghost.
Dat word gebruikt om een systeemkopie of backup te maken, waar door je in staat bent om de computer te herstellen naar een toestand die overeenkomt met die backup.
Dus alles wat er mee gebackuped is, staat in die twee bestanden.

Je kan ze zonder gevaar verwijderen, maar je kunt dan - natuurlijk- geen herstel uitvoeren als je daarvan afhankelijk van bent.
Met Windows 7-sommige versies- en 8 kun je een systeemkopie maken, met vergelijkbare resultaten.

Welke bestanden wil je evt. naar de D schijf verplaatsen, als het gaat om documenten, afbeeldingen ed. kan dat zonder problemen.

Dank voor de snelle reactie! Ik wil wat meer ruimte op de C schijf creëren om de snelheid van de PC te verhogen.
Heb al op andere forums gelezen dat bepaalde bestanden absoluut niet verplaats mogen worden.

Ik heb de volgende mappen op de C schijf staan:

-~MSSETUP.T
- swsetup
-temp
- Documents and Settings
- WINDOWS
- Program Files
- 857657fa156e4724ae18f9cbo...
- 6a4c98a82299c45c1706ac

Welk van die mappen kan ik zonder probleem verplaatsen?

Hoi,

Van boven naar beneden;
-~MSSETUP.T is een mapje die word gebruikt als een TEMP map voor Windows Updates, die kan je verwijderen( als het al lukt), maar alleen vanuit dat mapje kun je ze verwijderen als in software verwijderen.
-swsetup is een mapje waarin de setupfiles van doorgaans stuurprogramma's door HP geleverd, en die kan je gewoon zonder gevaar verwijderen/verplaatsen.
-temp kan je NIET ZOMAAR verplaatsen, (wel leegmaken)wel kan je de opslaglocatie aanpassen in GEAVANCEERDE SYSTEEM INSTELLINGEN.
Documents and Settings kan je NIET verplaatsen, omdat daar bestanden in staan die zorgen voor de juiste werking van Windows.
WINDOWS, NIET AANKOMEN!!!!
Program Files NIET AANKOMEN, wel kan je een registeredit doen, om ervoor te zorgen dat toekomstige programma's die je installeert in bv. D:/Programm files worden geplaatst. Verder heb je bij bijna alle programma's die je installeert een optie om de installatie locatie aan te passen.
- 857657fa156e4724ae18f9cbo, en 6a4c98a82299c45c1706ac zijn ook weer tijdelijke mapjes gebruikt door Windows update, die kan je gewoon verwijderen, als dat niet lukt ( sommige krijg je geen toestemming ), lekker laten staan.

Ik heb nog een vraag wat betreft opruimen van de C schijf.

Volgende situatie:

C-schijf van 74,5 GB zit helemaal vol
D-schijf van 202 GB is zo goed als leeg.

Welke bestanden kan ik probleemloos overzetten?

Zie screenshot.

Alvast bedankt voor de reacties!printscreen c schijf.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan