D schijf verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter miem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miem

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Pc draait op XP en heeft twee fysieke schijven. Op één schijf staan de C en de D partities.
Vanmorgen is mijn hele D schijf leeg en in schijfbeheer staat de schijf wel, maar de schijf heeft geen bestands systeem en er is 100% ruimte.

Ik heb wel een backup van de D schijf, maar ik wil wel eerst weten wat er aan de hand is voordat er nog meer rare dingen gaan gebeuren.

In het logboek kan ik ook geen spannende dingen vinden.

volgens mij heb je ook de hele partitie verwijderd gaarne deze weer aan maken.
in schijf beheer daarna is deze weer zichtbaar in windows explorer en ook weer bruikbaar.

Ik heb zelf niets weggehaald. Gisterenavond toen ik de pc afsloot was alles nog normaal. Vanmorgen na het opstarten was de hele D partitie verdwenen inclusief bestandssysteem.

Omdat ik nu geen tijd heb om een hele nieuwe installatie te doen heb ik de D partitie maar weer als NTSF geformatteerd en alle bestanden vanuit een backup erop gezet om normaal te kunnen werken. Heb nog CHKDSK gedaan op C maar daar is alles prima in orde. Heel vreemd allemaal.

Volgende week, als ik tijd heb, zal ik wel een totale format doen en alles opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan