D:\ schijf zoek op virtuale machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan68

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Zo als de titel al zegt ben ik zins kort de D:\ schijf kwijt op de virtuale machine
zins ik een nieuwe 64 bits PC Heb gebruik ik een virtuele XP gedeelte om een aantal programma's op te draaien die nog 32 bits zijn
het heeft gewerk dus wat er is gebeurt ????? de C:\ schijf zie ik wel !
In "deze computer" zie ik allen de C:\ en de CD schijf
Het virtuale machine is van microsoft zelf.
wie kan mij op weghelpen waar moet ik zoeken???
alvast bedankt. jan

Sorry voor de late reactie , waarschijnlijk is het probleem al opgelost , zo niet , hier komt de (waarschijnlijke) oplossing
Als je VirtualBox/VMware gebruikt , moet je voor VMware VMware tools installeren op de VM , en VirtualBox tools (weet niet de volledige naam (ben niet bekend met Virtualbox) , maar je ziet het waarschijnlijk vanzelf)
Misschien heb je per ongeluk de connectie met de host in de VM verbroken; kijk of de schijf ECHT connected is aan de VM. Als dat is en je ziet hem niet , probeer eens als een netwerk folder/drive te verbinden met de VM

Succes

Bedank gamefreak 23 voor je recatie.
Het probleem is zeker nog niet opgelost.
Ik moet even herhalen de het jaren goed heeft gewerkt ,dus dat alle onderdelen eens aanwezig waren. er is alleen iets verandert ,iets mis gegaan !
ik heb wel gevonden dat de schijf niet verbonden is met de VM ware. en ik geen rechten heb om dat te veranderen (hoewel ik wel als de systeem beheerder bent aangemeld) op het netwerk.
dus daar gaat het misschien al mis.
helaas heb ik het momenteel erg druk met anderen dingen. en heb ook niet alle kennis in huis.om die dingen uit te zoeken.
mogelijk zitten we in de goede richting te zoeken
groeten jan

Heb je al geprobeert VMware opnieuw te installeren , en alle instellingen te verwijderen?

hallo gamefreak23
Ik heb het wel geprobeert ,maar wist niet welke versie ik gebruikt had .en liep tegen het installatie nummer vast.
wist mij geen nummer te vinden ,dus heb ik de installatie afgebroken.
niet zeker van de zaak
bijdewee .er staat op het bureublad van de VM schijf nog wel een snel koppeling
alleen die heeft het over een" // tsclient " terwijl dat volgens mij ook niet correct is
alle instellingen verwijderen??????
gr jan

Welke versie van VMware gebruik je? (Player , Workstation , Fuzion etc.)
alle instellingen verwijderen??????
Bij de de-installatie , kan je (als het goed is) kiezen om alle instellingen van VMware te verwijderen (geen zorgen , alle virtuele machine bestanden (zoals de harddisk) blijven bestaan)

bijdewee .er staat op het bureublad van de VM schijf nog wel een snel koppeling
alleen die heeft het over een" // tsclient " terwijl dat volgens mij ook niet correct is
Dat weet ik ook niet precies.

Is de versie van XP van microsoft, of heb je hem van één of andere site vandaan gehaald? (bijvoorbeeld Torrents , NZB etc.)
Het kan zijn dat "modifiers" (mensen die de software/besturingssysteem aanpassen) iets gedaan hebben , dat de virtuele machine jou network drive (jou D:\ schijf) niet ziet.

jan68
Ik gebruik de XP van microsoft zelf. een gratis versie bij windows7-64bits speciaal voor alle software die nog 32bits om op XP te laten draaien
Ik denk dat het ""VMware_workstation-full-7.0.0-203739"" is.
Dat is van een data die overeenkomt met de gehele installatie.maar zeker weten doe ik het niet en ook dat installatie nummer bracht mij van de wijs ,waarom dat ???
als het van microsoft zelf is ,denk ik niet dat er iemand aan de software heeft gesleuteld.

gr jan

gamefreak23
heb geprobeerd om VM -7 er overheen te installeren ,maar kwam in zoveel narigheid te recht dat ik niet herkende dat ik ben gestopt
ik moet ik eerst uitzoeken want dit is niet goed !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan