D-Schijft plotseling verdwenen?! help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Number32

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
D-Schijf plotseling verdwenen?! help!

Van het een op het andere moment is opeens mij D:-schijf verdwenen... Ik heb op deze pc 3 schuiven (E, C, D). 'k Weet niet zo snel of de D nu wel gesplitst was of niet. Net daarvoor probeerde ik een filmje (.mov of .avi) te openen op die D schijf. Deze komen rechtstreekt van de camera dus zouden in principe veilig moeten zijn, toch liep de gehele computer vast. Resetten dan maar en alles deed het weer gewoon tot ik dus de D-schijf kwijt was.

Nu heb ik al gekeken bij configratiescherm>systeembeheer>computerbeheer en daar staan ook alleen nog maar de C en de E (en de F, G, H cd-rom schijven). Nu gebruik ik alleen F en G daarvoor. (H = floppie?)

Ook bij systeem herstel krijg ik de volgende melding:

'gemaakte weizigingen van station D: Na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt, omdat het station uitgesloten is van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is.' :shocked: Is dus waarschijnlijk niet verstandig om te doen? En hoe kan ik de schijf terug krijgen... Het is eigenlijk juist de schijf die bedoelt was om dingen op 'veilig' te stellen en het verdere 'gebruik' op de C schijf te doen... Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
Na enkele keren opnieuw opstarten (om te kijken of er met het opstarten een medling word gegeven) heb ik elke keer gekeken of hij er alweer bij stond... nee dus. Toen maar eens overal 5 minuten stroom af en nog maar eens proberen. En wat zien we daar? de D-schijf! :eek: Hoe dat kan, geen idee, maar het werkt weer... Alleen was de router een beetje de kluts kwijt, maar dat heb ik snel gemakkelijk kunnen fixenen...

-slotje?-

Na enkele keren opnieuw opstarten (om te kijken of er met het opstarten een medling word gegeven) heb ik elke keer gekeken of hij er alweer bij stond... nee dus. Toen maar eens overal 5 minuten stroom af en nog maar eens proberen. En wat zien we daar? de D-schijf! :eek: Hoe dat kan, geen idee, maar het werkt weer... Alleen was de router een beetje de kluts kwijt, maar dat heb ik snel gemakkelijk kunnen fixenen...

-slotje?-

Het kan zijn dat de d-schijf niet gemount werd tijdens het opstarten van Windows. In het vervolg kan je ook bij LDM-manager kijken of die het schijf wel ziet. Dit kan je doen door:
-Start-knop
-Rechtermuisknop op Deze Computer
-Beheren
-Schijfbeheer.

Vanaf de LDM kan je de hardeschijf weer koppelen aan een stationsnummer, deze actie heeft geen reboot nodig.

Misschien toch wel verstandig,om de bootsectors van de hardeschijven eens op te slaan met SuperFdisk?

Dat kan met floppy of USB-stick.Indien interesse,laat van je horen.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan