d3derr_notavailable foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendyweb

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2004
Berichten
29
Ik heb een Nvidia Geforce 8600 GT videokaart. Ik krijg de melding d3derr_notavailable en het programma wordt afgesloten.

Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd, zonder succes. Deze heb ik weer gedeinstalleerd zonder succes.
Dxdiag meldt dat er geen problemen zijn.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de foutmelding niet meer krijg en het programma niet afsluit?
 
Dat is meestal bij een error!
Maar bij welk programma/software krijg je het?
 
Ah. ;) Deze melding komt bij The Sims 2 (extra uitbreiding). Deze software is gekocht in de winkel.
 
Nee, dit is het niet. Over de drivers heb ik hierboven al geschreven. Lees nog maar eens goed. En de nieuwste directx (nou ja, de laatste dan uit 2005) is ook geïnstalleerd.

En toch blijft deze foutmelding verschijnen. Begin een beetje het idee te krijgen dat ik een andere videokaart mag gaan aanschaffen. (Waren ze maar niet zo duur, als je een beetje een goede wilt).
 
De Sims 2 kreeg veel kritiek vanwege de extreem hoge systeemeisen, net als SimCity 4, een ander spel van Maxis.

De systeemeisen voor De Sims 2 zijn als volgt:[1]

800 MHz processor voor systemen met T&L-ondersteunende grafische kaart met ten minste 32 MB grafisch RAM-geheugen. Voor systemen met een grafische kaart die niet T&L ondersteunt is een 2 GHz-processor met ten minste 32 MB grafisch RAM-geheugen aanbevolen.
256 RAM MB
Windows Vista, Windows XP, Windows Me, Windows 98 of Windows 2000
Ten minste 3.5 GB vrije harde schijfruimte
Voor uitbreidingspakketten kan het zijn dat een betere processor en/of meer RAM geheugen nodig is

Bron: Wikipedia

P.S.Ben ff op wat GamersForums geweest maar die kaart die jij hebt moet dat ook makkelijk aankunnen!
Tja dat je het kunt draaien op een 8600 gt weet ik ook wel, maar wel met alles op low, terwijl je met een 8800 gt, en ook met een 9600 gt die veel goedkoper is en maar weinig onderdoet voor de 8800 GT, je crysis met gemak op high kunt draaien, installeer dan wel de nieuwe patch van Crysis.

Prijs valt reuze mee klik +/- € 60
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je uitgebreide antwoord Mik Zjegger. Het rare is, dat ditzelfde spel (uitbreiding) prima werkte op mijn oude pentium.
Na het installeren van de nieuwste Directx (dank aan thyssimonis) krijg ik bij dxdiag: "Bestand d3d9d.dll is een foutopsporingsversie, die langzamer is dan de handelsversie."
Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? Ik kan hier niets over vinden op internet.
 
Lijkt mij duidelijk dat er toch iets met je driver aande hand is,getuige je error (d3d9d.dll).
In je eerste thread had je het toch ook over "d3derr" wat feitelijk betekent "drd error".
Zal 's ff kijken of ik de juiste driver voor je kan vinden.
Had je deze gedownload?
 
Laatst bewerkt:
Nee, Mik Zjegger. Nvidia laat zelf zoeken naar je meest bijpassende driver. Daarmee heb ik de laatste gedownload en geïnstalleerd, en later deze weer verwijderd om de één na laatste uit te proberen.

Ik ga de driver van je link nu installeren, dus als ik hierna geen antwoord meer geef, dan heb ik geen beeld meer ;)

Zo mogelijk hou ik je op de hoogte.
- - - - - - - -
Update van dit bericht: Ik heb de door jou aanbevolen driver geïnstalleerd en ik heb nog steeds beeld na het installeren van de door jou gegeven link, echter nog steeds dezelfde d3d9d.dll foutmelding. That's it. Die kaart gaat eruit.
Als het spel goed draaide op mijn oude pentium, dan moet hij het nu zeker doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan