daemon tools en alcohol 120%

Status
Niet open voor verdere reacties.

buruma

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Berichten
81
Hallo daar ben ik weer eens ditmaal een vraagje over daemon tools of alcohol 120 %. Heb met beide programma's geprobeerd een virtuele dvd rom aan te maken maar helaas dit wil allemaal niet lukken. Elke keer als ik een van de twee installeer start de computer opnieuw op met daarna het opstartscherm als ik kies windows normaal opstarten gaat het weer fout en start ie weer opnieuw op als ik kies met de laatste juiste instellingen gaat het goed maar ik krijg het dus niet voorelkaar en heb alles al geprobeerd. Misschien kunnen jullie me nog helpen. Bij voorbaad dank .

Groetjes Carla
 
Eerst willen we weten wat de fout is. Dit kunnen we te weten komen door de computer te verhinderen automatisch opnieuw op te starten bij een fatale fout.

  1. Ga naar Start >> Instellingen >> Configuratiescherm.
  2. Klik nu op het pictogram Systeem.
  3. Klik het tabblad Geavanceerd aan.
  4. Bij het onderdeel Opstart- en herstelinstellingen klik je op de knop Instellingen.
  5. Haal bij het onderdeel Systeemfouten het vinkje weg bij de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten".
  6. Bevestig (2x) met OK en sluit het Configuratiescherm.
  7. Probeer nu opnieuw het programma te starten.
  8. In plaats van dat de computer opnieuw opstart, zal het BSOD ('The blue screen of death') blijven staan en een stopfoutcode weergeven. Schrijf deze foutcode over op een papiertje en post ze hier.
 
oke hier komt ie

stop:0x0000007e (0x0000005,0xf844ca19,0xf894c0d8,0xf894bdd4)

sptd- adress F844ca19 base at F842a000, datestamp 4676f56f

hoop dat je hier wat mee kunt

ik niet haha maar jullie vast wel

alvast weer bedankt
 
helaas heeft die update niet geholpen. misschien nog andere suggesties?
 
Dan gaan we een stapje verder, maar meteen ook een stapje technischer.

Na een fatale fout, zal Windows een minidump-bestand aanmaken met daarin meer technische informatie omtrent het bestand dat het probleem veroorzaakt heeft.

Ga naar Start >> Uitvoeren.
Typ daar c:\WINDOWS\minidump en druk op OK. De map "Minidump" zal openen.
Kies daar het recentste DMP-bestand uit en kopieer het even naar Mijn documenten. (Bestanden sorteren op hun 'recentheid' kan door te sorteren op de "Laatst gewijzigd" info)

Als je je DMP-bestand hebt vastgekregen, doe je het volgende.

  1. Download en installeer de Microsoft Debugging Tools. Die vind je hier. [exe-bestand] [+/- 16MB]
    debug_1.gif
  2. Ga naar Start >> Programma's >> Debugging tools for Windows >> windbg
  3. Ga naar File >> Symbol File Path... en stel het in op SRV*c:\symbolen*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    debug_2.gif


    debug_3.gif
  4. Ga naar File >> Save Workspace
    debug_4.gif
  5. Ga dan naar File >> Open Crashdump... en kies het recentste DMP-bestand dat zich ergens in C:\WINDOWS\minidump\ bevindt. Bij de vraag om workstation information op te slaan kies je voor no.
    debug_5.gif
  6. De info die nu verschijnt, bevat nog niet het gewenste doelbestand. Gebruik !analyze -v om gedetailleerde info te krijgen.
  7. Bij de regel Probably caused by : zul je het bestand zien staan dat de paniek veroorzaakt. Post het hier.

Deze stappen zijn gebaseerd op deze handleiding en deze Microsoft-info.
 
ga dit morgen proberen dan hoor je weer van me bedankt
 
als ik c:\windows\minidump open staat er helemaal niets krijg gewoon een leeg beeld

misschien nog wat meer uitleg als ik deamon probeer te installeren zegt ie na het installeren van spid start de computer opnieuw op, als ik dit doe krijg ik de foutmelding daarna dus weer opnieuw opstarten en dan krijg ik het f8 scherm, als ik kies voor gewoon opstarten doet ie het weer niet, start ik weer opnieuw op dan kies ik in f8 opstarten met de laatste goede instellingen daarna start ie door dan komt weer het scherm van deamontools als ik dan weer klik op installeren gebeurt precies hetzelfde verhaal weer en weer
 
Laatst bewerkt:
oke moet vandaag de computer wegbrengen dus helaas wordt dit niet opgelost jammer maar bedankt voor jullie hulp.

groetjes carla
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan