• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dag en maand wisselen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnemonic

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Hallo,
Ik heb een probleempje met de datum in mijn userform2.
Als ik in de dropbox van de datum b.v. 5-7 zet dan maakt hij er netjes 05-07-16 van.
Vul ik de rest in en sla ik dit op in een database (onderbrekingen) dan wisselt de dag en de maand om. (07-05-16)
kom ik boven de 12 dagen (b.v. 14-08-16)
Dan blijft dit gewoon staan.
Weet iemand wat er verkeert gaat?

PHP:
Private Sub TBDatum_AfterUpdate()
    TBDatum.Text = Format(TBDatum.Text & "-" & Year(Date), "dd-mm-yy")
End Sub

Bekijk bijlage test V.1.xlsm

Jan

Altijd handig een voorbeeldje met een beveiliging erop. Maak er eens "mm-dd-yy" van.

Laatst bewerkt:
Hij vraagt nog steeds om een wachtwoord. Maak er eens dit van:
TBDatum.Text = CDATE(TBDatum.Text & "-" & Year(Date))

VBA werkt altijd met de US datumnotatie.

Laatst bewerkt:
Dat moet uiteraard ook gebeuren waar de datum naar de cel wordt geschreven:
Cells(lastrow + 1, 1).Value = CDate(TBDatum.Text)

Laatst bewerkt:
Bedankt edmoor.
Het werkt.

Het klinkt ook logische maar ja mijn kennis van vba is nog ver te zoeken zo blijkt nu maar weer.
Hartelijk bedankt voor het oplossen van mijn probleem :thumb:

Jan

Ik had er ook even overheen gekeken, maar dat was omdat ik niet bij je project kon ;)

Een te lezen bestandje:d

Voor het initialiseren heb je geen gedefinieerde namen nodig.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Me.CmbGebeurtenis.List = Sheets("Diversen").Columns(4).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Value
    Me.CmdNaam.List = Sheets("Chauffeurs").Columns(5).SpecialCells(-4123).Value
End Sub

Het wegschrijven kan met één regel en heb je het change event volgens mij niet nodig.
Code:
With Sheets("onderbrekingen")
    .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Array(CDate(TBDatum & "-" & Year(Date)), TBFiliaal, CmbGebeurtenis, TBTijd, CmdNaam)
End With

Om de combobox niet onnodig lang te maken.
Ook telt het onnodig veel dubbele namen, die zou ik er ook nog uithalen als ik jou was.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    CmbGebeurtenis.List = Sheets("Diversen").Columns(4).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Value
    CmdNaam.List = Sheets("Chauffeurs").Columns(2).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Value
End Sub
Dit werkt beter volgens mij.
Code:
Sheets("onderbrekingen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Array(CDate(TBDatum), TBFiliaal, CmbGebeurtenis, TBTijd, CmdNaam)

Laatst bewerkt:
Fantastisch jongens als het korter kan gaan we daar voor.
Tja moet nog veel leren :shocked:
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan