Dagboek: Online, USB, NAS of andere manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Al een tijdje loop ik te vogelen hoe ik het beste een dagboek bij kan gaan houden. Het gaat om erg persoonlijke verhalen die een ander helemaal niks aan gaan. Momenteel houdt ik een dagboek bij via de website OhLife! Deze stuurt elke dag mailtjes die je beantwoord en vervolgens worden opgeslagen op je persoonlijke pagina. Geen poespas, gewoon antwoorden, tekst lezen, klaar. Dit is een fijne mogelijkheid om te beginnen met een dagboek maar geeft niet alle functies die ik wil. Daarnaast heb ik ook een heleboel oude dagboekfragmenten die ik graag bij wil houden.

Mijn bedoeling is om een WordPress website op te zetten. Waarom ik voor WordPress kies en niet voor bijvoorbeeld Google Docs/Notebook, Evernote, Word of een andere tekstverwerker of online service? Ik wil namelijk dat alles supersafe is en ik wil snel de jaren en maanden door kunnen bladeren om te kijken wat er in die periode geschreven is. WordPress bevalt mij voor mijn openbare blog erg goed en ik kan het helemaal naar mijn hand zetten. Ik zou voor de belangrijkste plugins gaan die de website volledig kunnen beschermen (iThemes Security, Limit Login Attempts) en een plugin die ervoor zorgt dat ik een snel overzicht heb van al mijn berichten (WP FullCalendar). Nu weet ik dat 'supersafe' inhoudt dat ik beter een dagboek op papier bij kan gaan houden en deze in en kluis moet leggen maar ik wil overal bij mijn dagboek kunnen. Als ik op vakantie ga wil ik een dagboek bij kunnen houden met mijn telefoon of tablet.

Dit zijn mijn belangrijkste eisen:
  • Dermate beveiligd dat alleen ik toegang heb en er mag niks van op het wereld wijde web komen. Geen internet-zoekresultaten, niet geïndexeerd worden door zoekmachines, geen RSS feeds etc. (Mogelijk door WordPress met iThemes Security plugin.)
  • Toegang vanaf eigen PC
  • Toegang vanaf Android telefoon
  • Toegang vanaf Android tablet
  • Toegang vanaf openbare plek
  • Backup mogelijkheid - 'vereeuwigen'

Maar nu vraag ik me af wat verstandig is en wil graag jullie onafhankelijke mening horen.

  1. Online op eigen domein
  2. Op USB via InstantWP (http://www.instantwp.com/) *
  3. Op USB via Bitnami WordPress (https://bitnami.com/stack/wordpress) *
  4. Op Synology NAS met WordPress
  5. Op pc met WordPress software (InstantWP of Bitnami Wordpress) *
  6. Anders, namelijk...
* Prima ideeën ware het niet dat bij optie 2, 3 en 5 ik niet de mogelijkheid om overal en met elk apparaat bij mijn dagboek te kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je aangeeft, 2, 3 en 5 zijn niet optimaal.
Zo blijven
1 Online op eigen domein
4 Op Synology NAS met WordPress
over.
Een domein kost geld en afhankelijk waar de server zit kan de overheid meekijken.
Dus ik zou voor 4 gaan. De data blijft thuis en bij "gevaar" trek je de stekker uit de NAS.
 
Tja. Wordpress lijkt nogal onder vuur te liggen. Krijg dagelijks meerdere inbraakpogingen op Wordpress sites.
 
Een eigen domein heb ik dus dat is geen probleem.
Maar inderdaad, qua beveiliging kan ik het niet compleet garanderen.

De synology lijkt zoals je het zegt een goed idee.

Als Wordpress beveiligd wordt met de plugin iThemes Security kan er denk ik niet heel veel fout gaan. Als je het zo bekijkt komt er helemaal niks of niemand door die beveiliging heen. 100% kan natuurlijk nooit maar dit komt heel erg in de buurt denk ik. Misschien dat eens proberen RogerS? Weet niet of je hier ervaring mee hebt?

Meer meningen zijn welkom! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wat ook kan helpen is Wordpress niet in de root installeren, maar in een virtual directory zoals /dagboekvanElkana/, en in de website root zet je een nietszeggende indexpagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan