• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagdelen 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobo100

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
ik heb laatst van plongske een mooie formule gekregen om dag delen uit te rekenen
de formule is als volgt:
=ALS(NETWERKDAGEN.INTL($B4;$B4;"0000011";$P$2:$P$4);MAX(0;(MIN(H$3;$F4)-MAX(H$2;$E4)));0)

de berekeningen worden niet door gevoerd in het weekend en op feestdagen, door het gedeelte "0000011" en ;$P$2:$P$4

nu is mijn vraag kunnen de berekeningen wel worden doorgevoerd als ik in kolom C "overwerk" uit de pulldown te voorschijn haal
dus als er in het weekend of op feestdagen wel gewerkt word
en dan liefst gebruik makend van de zelfde formule maar dan met n extra ALS bewerking ? ik heb zelf al diverse geprobeerd maar het lukt me niet..

Bekijk bijlage dagdelen 2b.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat de bedoeling is.
In vorig bestand werden die toch netjes voor u berekend in de juiste kolommen zaterdag, zondag en feestdagen.

klopt helemaal alleen kan ik dan de gewerkte uren van het schaft aftrekken
ik dacht misschien is er wel n manier om dat te overbruggen met n extra als voorwaarde

zaterdag en zondag uren worden uitgerekend tussen 0:00 en 24:00
als ik werk van 7:00 tot 16:00 word er 9 uur gerekend maar dan moet er nog 2x n half uur schaft af

Bij mijn weten word er ook geen schaft afgetrokken tijdens de week.
Is de schaft standaard 2* een half uur? of vanaf hoeveel uren een half uur?

ja dat hangt van het werkte aantal uren af
de de bedoeling is dus dat ik n voorwaarde creëer uit het pulldown menu voor in het weekend of n feestdag
en dan denk ik aan zo iets
=ALS(C6="reis";MAX(0;(MIN(H$3;$F6)-MAX(H$2;$E6)));NETWERKDAGEN.INTL($B6;$B6;"0000011";$P$2:$P$4))
alleen dan staat het niet meer in de volg orde zo jij het gemaakt heb

hallo plongske ik ben weer even terug naar honk1 gegaan zag zelf door de bomen het bos niet meer
ik heb het eerste sheet wat ik van je kreeg aangepast, en denk (hoop) dat het nu wel duidelijk word wat ik ingedachte had
de reis uren gemaakt op zaterdag zon, en feestdagen moeten in een aparte kolom staan
in het sheet heb ik tekst geplaatst ter verduidelijking ik hoop dat je er zo wat mee kunt
vast bedankt tobo

Bekijk bijlage back to basic.xlsx

In mijn ogen komt het inderdaad niet overeen met de vraag in #1.
Dus je wenst een aparte kolom voor de reisuren, enkel voor de weekends en feestdagen? Dit kan aangepast worden.
Ik heb dan nog een probleem met de pauzes waarop je nog geen antwoordt hebt geven en moeten die ook tijdens de week toegepast worden?

nee het gaat alleen om de zon zaterdag en feestdagen na uren prutsen met het sheet wat ik er helemaal af

dus door het keuze menu te veranderen moet de uitkomst in een andere kolom vallen

Laatst bewerkt:
Dus enkel in de weekends en feestdagen onderscheid maken met pauzes en reisuren?

Het zal wel niet meer deze avond zijn vrees ik.
maar kan je nog even aangeven hoe de pauzes in elkaar zitten?

Plongske helemaal super dankjewel voor alle tijd en moeite die je er in hebt gestoken
ik ga er eens stevig mee aan de slag
groet Tobo

Als je iemand kan helpen speelt tijd geen rol.
Nu worden de pauzetijden enkel in mindering gebracht voor weekends en feestdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan