Dagelijks virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurannie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Beste ngl,

Mijn mailbox zit dagelijks overvol met virussen nml: w32@Swenn, microsoft patches enz...

Komen allemaal van verschillende afzenders.
Heb al een header opgestuurt naar mijn provider, maar deze zeggen dat ik dat moet opsturen naar de abuse van hun provider.
Heb ik ondertussen gedaan, maar krijg geen reactie.

Ik draai hier Norton AV en Norton Firewall 2004.
Deze haalt ze er wel telkens uit.

Ik verwijder alle mails via webmail die besmet zijn, pas dan kan ik mijn mail binnentrekken via outlook.

Dat vind ik heel ambetant.
Wat kan ik hieraan doen?

Ik draai wel een server, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Je kan er in principe weinig aan doen. Je staat waarschijnlijk bij één of meerdere mensen zonder degelijke virusscanner in het adresboek. In plaats van Webmail kan je ook Mailwasher instaleren. Dit werkt prettiger en hiermee kan je bovendien de mails die je niet wilt laten bouncen oftewel terugstruren. Dan heb je een kans dat men zich realisteert dat ze besmet zijn. Wil je er echt helemaal vanaf dan kan je aleen een ander adres nemen. Ik zou persoonlijk voor Mailwasher gaan daar ik daar zelf veel plezier van heb.

Succes,

Raymond

Bedankt voor uw reactie,
heb ondertussen mailwasher geïnstalleerd.

ok,

je bent bedankt , maar wil nog een beetje afwachten of er eventueel nog andere oplossingen uit de bus komen.

mvg
:)

Als je eens goed in je kennissenkring rond kijkt vind je vast wel iemand die je altijd van die mailtjes stuurt waar je Jan en Alleman op kunt zien staan. Je weet wel zo'n aanhef met tig namen.
Ga die in ieder geval maar even blocken. Jouw e-mailadres ligt daarmee ook voor iedereen te kijk en deze mensen zijn mijns inziens een te grote risicofactor voor een adresboek

Ja KAN de provider natuurlijk zeggen dat als ze geen actie gaan ondernemen, jij dat in jouw ogen zelf moet gaan doen.
Er zijn genoeg middelen te verkrijgen denk ik zo...

Geplaatst door @temptation
Ja KAN de provider natuurlijk zeggen dat als ze geen actie gaan ondernemen, jij dat in jouw ogen zelf moet gaan doen.
Er zijn genoeg middelen te verkrijgen denk ik zo...

Dus omdat een ander niet zo slim of dom of nalatig is om een virusscan aan te schaffen die trouwens ook nog eens gratis te krijgen zijn moet je de claim maar bij je provider neerleggen???

Je moet inderdaad oppassen met mailtjes met plaatjes en filmpjes en hoaxes die rondgestuurd worden waar een hele lijst met namen en emailadressen te zien zijn.
stuur niet door maar verwijder die mailtjes.
ik heb ook mailwasher dat bevalt goed zo kan ik dit soort mailtjes eruit halen voordat ik outlook open. :thumb:

Geplaatst door Raymond Bos

Dus omdat een ander niet zo slim of dom of nalatig is om een virusscan aan te schaffen die trouwens ook nog eens gratis te krijgen zijn moet je de claim maar bij je provider neerleggen???

Ja die hebben als 1 van de taken een klacht serieus te nemen en zonodig de veroorzaker op de hoogt te stellen van de feiten. Als ze dat gaan weigeren is het hek van de dam natuurlijk...

Laatst bewerkt:
Ben ik met Raymond eens Temptation. Wat kan een provider er aan doen als er in jouw kennissenkring zo'n achteloos figuur (of juist gemeen) zit.
Dan kunnen ze wel aan de gang blijven. Wat anders is het als die provider jou een virusscanner heeft aangesmeerd. Dan zou ik zeker een oplossing verwachten.

En de meeste virussen gebruiken nu het adresboek van een persoon zodat het tegenwoordig veel lastiger is om de juiste afzender te pakken. Dus het aan je provider melden is leuk maar ze zullen er weinig aan kunnen doen

Hmm mja, dat dan weer wel...:D
Maar toch, als je die virussen e.d. telkens van dezelfde afzender ontvangt, mag je dan niet verwachten dat z'n provider de dader/verstuurder iig op de hoogt stelt? Niet om te straffen of iets dergelijks, maar als doel dat diegene als ie wil zelf kan uitzoeken mbv een virusscanner of er gespuis op zijn pc zit wat het veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan