Dagelijkse pieptoon uit mijn ASUS Notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda Bos

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo allemaal,

Ik heb nogal wat problemen met mijn A2500H-Notebook van ASUS (2 jaar geleden gekocht). Dit is er eentje van. Ik heb namelijk sinds een paar maanden last van een pieptoon die de laptop elke dag om dezelfde tijd geeft. Ik heb geen idee wat het betekent. Het zijn zes korte tonen (om en om een lage en een hoge toon). Het zou ook uit de adapter kunnen komen. Bovendien ben ik er vandaag achtergekomen dat de batterij overleden is én mijn laptop raakt nogal eens oververhit.

Kortom: wat is het in vredesnaam? Ik heb namelijk wel begrepen dat het nooit goed nieuws is als je computer gaat piepen. Maar ik kan nergens de betekenis van de ASUS-piepjes vinden.

Ik hoop op een goede tip. Alvast bedankt!

Linda

Linda Bos zei:
Bovendien ben ik er vandaag achtergekomen dat de batterij overleden is én mijn laptop raakt nogal eens oververhit.
Linda

Ik denk zelf dat die piepjes een waarschuwing zijn geweest tegen oververhitting of zo iets... en dat nu dus je accu dood is.... misschien moet je ook eens vanbinnen je fans(ventilatoren) schoonmaken... hierdoor kan hij ook erg warm worden omdat de warme lucht niet weg kan..

Bedankt voor de tips!

Na even op internet gekeken te hebben blijkt inderdaad dat er iets met de CPU is. Op de website van ASUS blijkt dat ik dan updates moet installeren, maar dan moet ik wel weten welke CPU ik heb. Met BIOS Agent zie ik dat ik een Intel Celeron 2.8 ghz moet hebben (als dat programmaatje gelijk heeft), maar nu moet ik nog weten welk moederbord ik heb. Geen idee... En iets anders is de "Since PCB"??? (http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us)

Weten jullie misschien hoe ik daar achter kan komen?

Linda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan