• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagen per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommylammerink

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

Ik wil graag met de formule het aantal dagen berekenen dat in een bepaald kalenderjaar valt:

Bijvoorbeeld startdatum 01-01-2020 en einddatum 31-07-2021 -> formule berekend aantal dagen in 2020 en aantal dagen in 2021. Zie bijgevoegd voorbeeld.

Alvast bedankt!

Groet, Tommy

Bijlagen

Ik snap je niet helemaal; je hebt een begindatum en een einddatum; die kan je gewoon van elkaar aftrekken. Niet zo moeilijk. Maar daarnaast heb je nóg wat jaartallen staan. Moeten die allemaal het verschil berekenen op basis van de startdatum en de maand+dag van de einddatum?

zo iets?

ps als je morgen - vandaag doet heb je maar 1 dag. als je de eerste dag van het jaar van de laatste aftrekt dan krijg je niet het aantal dagen in dat jaar maar 1 minder.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klopt, maar als ik die van elkaar aftrek heb ik het totaal aantal dagen. Ik wil het totaal aantal dagen graag splitsen over meerdere jaren.

Dat doet de formule van Sylvester toch....

Dat is dus weer hetzelfde probleem. Niet t/m maar tot...! Want 2020 is 366 dagen en 2021 geen 211 maar 212 als je rekent t/m 31/07/21.

Laatst bewerkt:
Dan doe je het toch zo
PHP:
=MAX(0;MIN($B5;DATE(C4;12;31))-MAX($A5;DATE(C$4;1;1))+1)

Ja, heel mooi gedaan.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan