• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagen tellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Life
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Life

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Beste mensen,

Ik werk nu in een bestand waarbij ik door middel van datums het aantal gewerkte dagen wil berekenen. Tot op heden is dit mij niet gelukt. Datums heb ik kolom E cel 2 t/m 201.

De datums zijn afhankelijk van de werknemers nummer dus die zitten weer in kolom K 2 t/m 201. Als ik nu op een werknemer in kolom k filter wil ik ook het aantal dagen weten.

Heeft werknemer nr. 01 dus gewerkt op.

17-6-2013
17-6-2013
17-6-2013
18-6-2013
19-6-2013
20-6-2013+
-----------
6 dagen dit klopt natuurlijk want het zijn er maar 4. Ik wil dus ook dat wanneer er meerdere keren een datum voorkomt dit wordt berekent als 1.

Ik werk nu met een formule maar deze maakt constant fouten: =SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(103;VERSCHUIVING($E$2:$E$201;RIJ($E$2:$E$201)-MIN(RIJ($E$2:$E$201));;1))*($E$2:$E$201<>"")/AANTAL.ALS($E$2:$E$201;$E$2:$E$201&""))

Hierdoor krijg ik dus het aantal dagen te weten, in het voorbeeldje hierboven zou deze formule 1 aangeven. En dit is natuurlijk helemaal fout

Wie o wie heeft een werkende formule( ik werk tevens met een filter)

Mvg,

Lifeislife

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan