• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagen uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Hallo,

ik heb in excel wat gemaakt die aan de hand van een eindtijd uit rekent hoelang het nog duurt tot de einddatum en tijd.

Het werkt op zich alleen op het moment dat de eindtijd kleiner is dan de huidige tijd. gaat er iets niet goed.

voorbeeld:
de tijd is nu 19:08:00

ik geef op een einddatum in van 03-05-2019 en tijd van 15:00:00 uur dan geeft hij aan dat het nog 1 dag duurt en 19 uur en 52 minuten
terwijl het 0 dagen 19 uur en 52 minuten moet zijn.

Op het moment dat ik de eindtijd maak van 23:00 uur geeft hij netjes aan dat het nog 1 dag 3 uur en 52 minuten duurt.

Wie wil er zijn/haar blik even opwerpen en mij verder helpen.

m.v.g.
Naj

Bijlagen

wat is er mis met de formule die je op blad 2 gebruikt die wel de goede waarde geeft?
Code:
=integer(G10-G11)

Hallo,

ik heb in excel wat gemaakt die aan de hand van een eindtijd uit rekent hoelang het nog duurt tot de einddatum en tijd.

Het werkt op zich alleen op het moment dat de eindtijd kleiner is dan de huidige tijd. gaat er iets niet goed.

voorbeeld:
de tijd is nu 19:08:00

ik geef op een einddatum in van 03-05-2019 en tijd van 15:00:00 uur dan geeft hij aan dat het nog 1 dag duurt en 19 uur en 52 minuten
terwijl het 0 dagen 19 uur en 52 minuten moet zijn.

Op het moment dat ik de eindtijd maak van 23:00 uur geeft hij netjes aan dat het nog 1 dag 3 uur en 52 minuten duurt.

Wie wil er zijn/haar blik even opwerpen en mij verder helpen.

m.v.g.
Naj

Hoi Naj,

Volgens mij kun je voor de dag (cel F4) de volgende formule gebruiken:

Code:
=ALS(B11>1;DAG(G10)-DAG(G11)-INTEGER(B11/7)*7;DAG(G10-1)-DAG(G11)-INTEGER(B11/7)*7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan