Beste forumleden,
ik heb een formule die gebruikt maakt van de functie DAGEN360 deze rekent met een jaar van 360 dagen (12 maanden van 30 dagen). Ik zit nu met het probleem dat ik op 30 oktober een storing in wil voeren en ook een storing wil gereedmelden. Normaal gesproken moet er met de volgende code:
-1 uitkomen. Hierbij is A1 de eerste datum en B1 de tweede melding. Ik doe A1 +1 omdat ik wat gegevens moet uitrekenen waardoor er anders verkeerde gegevens uitrollen, dit heeft in principe niet veel met mijn probleem te maken. Maar omdat excel rekent met 30 dagen per maand, komt er wanneer ik een storing meld op 30-10-2006 en een storing weer gereed meld ook op 30-10-2006. Dan geeft excel als resultaat 0 uit terwijl dit -1 moet zijn.
Heeft iemand een idee wat ik aan deze code kan veranderen zodat hij wel exact klopt?
ik heb een formule die gebruikt maakt van de functie DAGEN360 deze rekent met een jaar van 360 dagen (12 maanden van 30 dagen). Ik zit nu met het probleem dat ik op 30 oktober een storing in wil voeren en ook een storing wil gereedmelden. Normaal gesproken moet er met de volgende code:
Code:
=DAGEN360(A1+1;B1)
Heeft iemand een idee wat ik aan deze code kan veranderen zodat hij wel exact klopt?
Bijlagen
Laatst bewerkt: