• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagvenster formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maris0708

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Ons dagvenster is 07:30-16:15 uur.

Ik wil graag een formule maken wat het volgende doet;

Een kolom voor aantal uren van 6:00-07:30 uur
Een kolom voor aantal uren van 16:15 -21:00 uur
Een kolom voor aantal uren van 21.00-24.00 uur
Een kolom voor aantal uren van 00.00-06.00 uur

Wie kan mij op weg helpen? Of is dit onbegonnen werk? Helaas doet onze salarisadministratie dit niet verwerken, maar moet ik dit aanleveren per persoon elke maand.

hoe ziet de opgave er precies uit ? Een voorbeeldbestandje doet veel meer dan een paar woorden.
Krijg je de tijden binnen als echte tijden bv. van 12:00 tot 04:14 (de volgende dag) of als 28/7 12:00 tot 29/7 4:14 ?
Zou het bv. ook kunnen dat tussen begin en einde er meer dan 24 uur zit ?

Eens dat duidelijk zijn er tig voorbeelden hier op de site al de revue gepasseerd, zelfs nog met weekend, feestdag ea uren.
Wordt iets heel eenvoudigs met een UDF (in VBA) waarbij je zo je 5 verschillende uren krijgt.

Laatst bewerkt:
Ik krijg echt alleen een staat met de gewerkte uren per dag, die ik dan zelf moet invoeren in excel. En elke maand lever ik excel bestand in bij de salarisadministratie.

Dus Persoon A heeft gewerkt van 15:00:00:15 uur
Persoon B heeft gewerkt van 06:00-18:00 uur

Ik heb ook nog te maken met overwerk en weekenduren maar zover ben ik inmiddels dat ik deze uren apart kan berekenen.

Maris,

Kun je eens een deel van een bestand als voorbeeld Excel bestand plaatsen? Let op, er mogen geen echte namen e.d. in staan

Ik krijg alles op papier aangereikt. Deze vul ik allemaal handmatig in excel. (zie bestand) Sinds 2 weken hebben we andere extra werktijden en is het dagvenster erbij gekomen.

Je snapt bij ruim 40 man personeel dat alles wat eenvoudiger en/of sneller kan, ik daar zeker mee geholpen ben! :love:

Over een paar maanden is dit weg omdat alles dan geautomatiseerd gaat worden!

Bijlagen

Ja ik ook. Niet dat we er veel aan hebben op je verder te helpen.

Maris, kun je ook de formules die je al hebt voor overuren de in het voorbeeld zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan