Dahua IP camera en DMSS: kan niet via Wifi de camera bekijken

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik gebruikte eerst een genexis modem. Maar nu heb ik een echte Fritz!Box met glasvezel aansluiting nieuw in doos gekocht.
De Fritzbox geeft aan Dahua IP camera via DHCP altijd hetzelfde IP addres (192.168.1.60). DMSS app volgens handleiding geconfigureerd door QR code van label te scannen. Via LTE kan ik de camera beelden zien. Ik heb de fritzbox gemachtigt om alleen bij de camera via UPnP porten vrij te geven. Dat werkt en zorgt voor sneller beeld opbouw.
Ik kan ook via het Wifi van mijn kinderen de beelden van de camera bekijken.

Wat moet ik doen om de beelden ook van binnen mijn eigen Wifi te kunnen zien? Indien ik het goed begrijp heb ik van Delta een AON aansluiting en krijg ik altijd hetzelfde openbare IP adres.

Wie kan mij wegwijs maken hoe ik alsnog via mijn eigen Wifi en DMSS de beelden kan zien?

verdere informatie: in DMSS staat de serienummer van de camera vermeld.

Wat doe ik fout?
 
Werkt dat dan nog via DMSS? Het leukste zou zijn, indien het via wifi of LTE en DMSS zou werken.
 
Hoe heb je de portforwarding ingesteld in de FritzBox?
 
Hoe heb je de portforwarding ingesteld in de FritzBox?
Ik heb op de camera UPnp aangezet en ik heb op de fritzbox UPnp alleen voor het vast IP van de camera aangezet.
 
Ik heb op de camera UPnp aangezet en ik heb op de fritzbox UPnp alleen voor het vast IP van de camera aangezet.
Upnp zou ik eigenlijk afraden, uitzetten en gewoon handmatig portforwarden.
Maar heb je een screenshot van je instelling?
 
Mijn Fritzbox kan via Internet benadert worden en de camera toont de porten die via Upnp geforwarded kunnen worden.

NAT loopback heb ik nog niet ingesteld. Daar moet ik eerst meer erover lezen. Zonder Upnp kreeg ik het niet aan de praat.

Helpen de screenshots? Ik kan ook nog de taal van de Fritzbox naar Nederlands of Engels zetten, mocht dat helpen.

Handmatig heb ik geen porten open gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_0077.png
    IMG_0077.png
    661,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_0076.png
    IMG_0076.png
    354,9 KB · Weergaven: 8
Ik heb nog verder gezocht waarom het niet werkt. Ik zit op een Carrier Grade NAT en dat is een ander IP adres dan wanneer ik op whatsmyip.com erna zoek.
Ik heb dus een virtueel IP4 adres.

Wat betekent dat voor mijn probleem: ik kan via LTE mijn camerastream bekijken, maar niet indien ik binnen mijn wifi netwerk probeer contact te leggen via wifi?
 
Klinkt eerder als NAT Loopback wat je niet hebt.
 
Hmm, lastig, met zoiets nog nooit gewerkt.
Ben wel ff door de FAQ's van de Dahua-dmss-app gegaan en vond daar bij punt 8 op p56 onderstaande tekst. Biedt dat een aanknopingspunt?
Ik kwam er via:
en daar de link naar de Dahua-dmss-app handleiding.
1709919681836.png
Verder houdt het hier anders voor mij op.
 
Bij carrier grade NAT deel ik met anderen een public IP adres en heb een „fake IP adres“. Om via wifi mijn camera zou willen zien, dan moet ik in de camera mijn eigen IP adres invoeren. De fake IP adres werkt natuurlijk niet, en ook niet mijn public IP adres omdat ik het poort niet ken.

@route99: ik heb natuurlijk de handleiding gelezen.
 
Normaal gebruik dmss poort 37777 en die zet ik normaal niet open in de router.
de camera regelt dat zelf.
upnp niet open zetten of je moet de hele wereld op bezoek willen hebben.
dmss.jpg

Kijk of jet op ip/domain staat in de app.
Bij adres zet je het externe ip adres welke jij van de provider krijgt.
watismijnip.nl zal dat normaal geven is een ipv4 adres.
Naam en ww zijn bij jou bekend.
en de poort heb ik zelf zo ingesteld omdat ik meerdere cameras heb die ik bekijk. normaal staat hier 37777 voor de camera.
 
Als je geen nat loopback hebt. Dan kun je het ook oplossen middels DNS.

- Meld je aan bij een (gratis) DDNS provider en registreer je publieke IP adres.
- Zet in je eigen netwerk DNS aan en zorg voeg daar je DDNS domein en INTERNE ip adres toe
-Vul in de app de DNS naam in en niet een IP adres
 
Ik had gehoopt dat iemand op carrier grade NAT ingaat.

Leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Gezien ik het forwarding poort niet ken vrees ik dat het niet zal werken

Ik denk dat de stream via LTE kan zien omdat ik dan een unique IP adres heb.
Probeer ik het via mijn eigen Wifi, zit ik ook achter de carrier grade NAT en het werkt niet.
 
Look alike voor een webserver, iets dat bij jou het camera systeem is:
Your router's "WAN" address is from the private 100.64.0.0/10 range (which is kinda like 192.168.x, but dedicated specifically to CGNAT). So that means you're behind CGN and the global address you're seeing is shared between multiple customers.

So the only ways to set up a server behind a NAT you don't control are:

  • Make the ISP do port-forwarding... yeah, that's not gonna happen. (Even though in theory NAT-PMP was supposed to permit that.)
  • Obtain your own global address from somewhere else, for example there are VPN providers which support server hosting and can give you a static address.
  • If you have IPv6, that would be globally reachable, though you'd additionally need a service which can proxy connections from IPv4-speaking clients to your IPv6-only server (e.g. CloudFlare might do the job).
(IPFS also comes to mind as option 3¾ – recently I've seen a few static-page websites hosted via "web-to-IPFS" proxy servers. From the outside it looks like a completely normal domain which is aliased to gateway.ipfs.io.)
 
Da was ik bang voor. Ik vrees ik moet nog wachten totdat ipv6 komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan