dan weer wel, dan weer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rth1972

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
hoi allemaal,

Als het kan even een klein vraagje.

ik heb mijn eigen domein naam http://www.robintehofstee.nl.

ik host de website zelf, apache server.

iemand anders kan via http://www.robintehofstee.nl bekijken, maar ik dat doe krijg ik een foutmelding, kan pagina niet vinden.

als ik mijn locale ip adres intype kan ik de site wel zien, maar is niet de bedoeling.

als dit het probleem niet is, hoe kan ik het oplossen dan?

alvast bedankt

Groetjes

Robin te Hofstee:(

Hoi,

Er komt te staan: De pagina kan niet weergeven worden

Ik kan hem ook niet bekijken.... Zit je achter een router/ firewall?

ja, zit achter een router.

maar ik heb the poort gemapped (of hoe noem je dat?,lol), poort 80

heb apache server opnieuw opstart.

nu snap ik er helemaal niks meer van.

tot nu toe altijd nog gedaan. Ga alles opnieuw installeren. Bedankt voor jullie help.

btw, in apache bij servername moet ik daar localhost, www.robintehofstee.nl, robintehofstee.nl, locaal ip of internet ip neerzetten?

bedankt iedereen.

Is het IP adres wel gelinkt aan de domeinnaam? Aangezien je zegt dat gewoon het IP adres intikken wel werkt en dit dan een DNS euvel zou kunnen zijn...

Bij hostname zet je als je lokaal test / gebruikt natuurlijk 127.0.0.1 of localhost maar wanneer je echt voor het Internet host zet je daar het IP adres van je site neer of je domeinnaam.

YEEHAW, heb waarschijnlijk het probleem gevonden.

spyware dat tijdens opstarten van de computer geactiveerd wordt, heb deze via msconfig uitgeschakeld.

Bestand: gyujusag.exe

Alles doet nu weer normaal

Bedankt iedereen voor jullie reactie.

Groetjes

Robin:D :thumb:

Geplaatst door DENNIS90
Je computernaam neerzetten, dan werkt het wel.

Dennis.
Ik zei hierboven heel kort, maar ik was ervanuit gegaan dat je voor de rest wel weet hoe het werkt.

Bij deze wat meer uitleg dan:

Je url is a.h.w. een synoniem voor je public-ip, dat door DNS wordt bewerkstelligd. Je public-ip in je router zoekt verder naar een server in je LAN en wel met die computernaam die bij de server onder "servername=" is vastgelegd. Je computernaam wordt door het interne DNS omgezet naar je private-ip.

Met andere woorden: Je kunt bij "servername" je computernaam neerzetten of ook je privatie-ip. Ze leveren dezelfde resultaat op.

Dennis.

O, het werkt alweer. Sorry, heb je bericht te laat gelezen. Goed van jou, dat je het probleem zelf hebt kunnen oplossen.

Dennis.

heb ad-aware erover laten lopen, programma vond inderdaad wat, kan niet zeggen of het dat bestandje was of niet, daarna spybot erover heen gehad, heeft ook weer wat gevonden.

Bedankt iederen

Dat bestandje wat je noemt, daar kan ik helemaal niks over vinden. Goed gespeld?

gyujusag.exe

Laatst bewerkt:
En ik zie nog steeds geen website...

Behalve dan "page not found" maar die website kan iedereen maken ;)

heb ook al gezocht op internet naar dat bestandje, kon ook niks vinden.

heb het uitgeschakelt via msconfig, computer opnieuw opgestart en ik kon weer op de site, dus neem ik maar aan dat het daaraan lag

http://www.robintehofstee.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan