Dane-Elec So Speaky 500GB lan

• Onderwerp starter Onderwerp starter vson
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vson

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
ik heb een Dane-Elec So Speaky 500GB app.die ik via het lan wil gebruiken om bestanden
over te zetten,zodat ik het niet elke keer rechstreeks hoeft aan te sluiten op mijn pc..
Via mijn PC is het te pingen, maar als ik een ftp-sessie wil maken krijg ik geen verbinding.
De handleiding vind ik vrij summier.
ik gebruik Vista.
Wie heeft er ook zo'n app met een werkend lan-verbinding ?.

Enkele weken geleden kocht ik ook een Dane-Elec So Speaky 1TB. Tot op heden kreeg ik het ook nog niet voor elkaar om vanaf mijn pc via LAN verbinding te maken met de schijf.

Iemand die dit al voor mekaar heeft gekregen? :confused:

Lan werkt maar enkele vanuit de Dane Elec

Dane Elec 1TB heb ik nu enkele dagen. Helaas moet ik vaststellen dat ik teleurgesteld ben!!!
Goedkoop dat wel maar goedkoop of niet het moet VLOT werken en niet STUG!

De eerste keer zag ik een Dan-E logo en meteen erna zwart...maw niets! Via HDMI helaas geen beeld, wel de eerste seconde maar daarna gaf m'n tv de melding geen signaal. Nu is ie aangesloten via de component cinch kabelkes... en audio appart. Op het systeemmenu heb ik een storende luide ruis aan de linker kant. Gelukkig is het weg zodra ik verander van menu. Bijna alles werkt ouwbollig prima al vind ik de afstandsbediening erg moeilijk doen als ben ik er heel dichtbij. De Power ON werkt niet mee de Power OFF wel???? Raar! Ik moet dan het app zelf aan leggen via de knop op het apparaat.

Maar ik heb nog enkele teleurstellingen.

De bestanden aflezen is belachelijk kort, traag en niet overzichtelijk. Het lijkt of je in een klein DOS venstertje bezig bent.
Je moet wel een eindeloos geduld hebben wanneer je honderden videobestanden hebt eer je de juiste mediabestand hebt gevonden. Zeker als je veel via sat hebt opgenomen begint het bestand met de datum.... dus heb je 201004301422 NGO .... enz... de rest moet je raden of wachten tot de txt opschuift naar links. Dat dit 10 jaar geleden zo was zou ik nog aanvaarden
maar nog steeds klungelen en dat in de 21ste eeuw?

Die LAN? Een halve waarheid. Dane Elec kan je op geen enkele manier terugvinden via het netwerk op de PC. Omgekeerd gaat het wel, gelukkig maar. Bestanden via m'n PC over de Lan naar Dane Elec overbrengen betekent dus dat je maar beter de hele zooi loskopt van m'n tv om vervolgens te verbinden via USB aan de pc/laptop. Ik kocht dit apparaat nota bene met de voornaamste bedoeling het te laten staan bij de tv. Dan kon ik evengoed mijn oude mediaplayer gebruiken.

Via de LAN bestanden kopiëren kan ook. Althans, dat dacht ik toch. Moet ik nog uitproberen.
Dat gaat lang duren vrees ik. Plezant is anders.

We zijn halfverwege het jaar 2010, er rijden robots op Mars maar een duidelijk menuuke die makklk te lezen is dat kunnen ze nog steeds niet. Puur besparen. De consumenten gek maken met heel veel moglkheden is ok, maar niet op zo'n nutteloze manier!

Helaas ben ik er al vele teleurstellende uren zoet mee geweest en nog steeds geen Dane te zien via m'n LAN netwerk.
Die consument is later veel kritischer en zal minder snel kopen, ik iig toch!
Al is 150€ voor een multimediaplayer van 1,5TB nog betaalbaar.

Laatst bewerkt:
Gevonden op Dane Elec website voor Wifi (Lan moet ik uitproberen).

17. My SO SMART does not detect my files shared via Wifi, how to do it ?
Please set your So-Smart in the following way (Wifi connection So smart to PC):

Under So Smart:

Go to "SETUP" => MISC and do “FACTORY RESET".
The so smart restarts.
A window appears and press "ENTER" (with remote).
Select language "English" in our case.
In "Network" go to "Enable" line and select "Wireless", then go to Wireless apply press "ENTER".
In ESSID scan, scan your network (in our case, "TECH"), then go to Security and select the type of security for your connection. (WPA PSK in this case)
Go to Encryption (WPA) choose TKIP encryption in our case.
Go to KEY WPA PSK key and then enter your passwords or passwords of access point. (respect capital letter if have one)
Go to Wireless and apply "ENTER" (a window "network" and press ok).
When you complete this, return to the main menu and choose "mixed" and do a refresh to display your shared folder.

Gevonden! Het is enkel CLIENT en niet SERVER!

13. I can’t see the SO SPEAKY PVR on my PC through the network, why?
The main function of the network with the SO SPEAKY PVR is to allow playing files stocked on PC in streaming.
The product is as a client on the network, it cannot be a server.
So you will not be able to see your SO SPEAKY PVR from your PC.
To make file transfers through the network, you have to use the multimedia interface of the product.
Enter the submenu 'FILE COPY' displayed on the TV. You can then make all wished copies.

Bedankt Dane Elec om dit te verbergen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan