DAP bij ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Scheelt dat? Als ik om mijn volle 80 kb/sec download dan kan ik met DAP toch niet harder? Of vergis ik me nou?
 
Dap en snelheid.

Als je maximale download snelheid 80 KB/s is dan zou het theoretisch ook niet mogelijk zijn om met DAP nog sneller te gaan.

Ik heb zelf (maximaal) een 512 KB/s (4 Mb/s) verbinding en ik zie soms ook tot mijn verbazing dat mijn downstream soms pieken laat zien van 700 KB/s of meer.

Toen ik naar dit adres verhuisde (nieuwbouwwijk) was ik de eerste met kabel en haalde ik met Dap soms snelheden die bijna de 1 MB/s haalden

Mijn kabel modem zou volgens zijn specs maximaal 512 KB/s aankunnen maar s'nachts ga ik er met Dap vaak ruim overheen.

Maar dat zijn dan wel de waarden die Dap aangaf, of die reeel zijn weet ik niet.

Grtz.
 
DAP deelt alles op in stukjes dus ik noem maar effe wat als je max met 512 kan download en hij download 1 bestand in 4 delen die ieder 150 kb per sec gaan ( 4 x 150 kb is 600 ) lijkt het of het sneller gaat dan je internet lijn werkelijk trekt. En dit gaat ook vrij rap omdat je het dus in een paar delen tegelijk download, alleen elke apart deel zal dus nooit over jou limiet heen gaan.
 
Dus het is bijwijzevanspreke gezichtsbedrog. Sneller dan de max. haalt 'ie toch niet.
 
Emm tja echt gezichtsbedrog is het niet, sneller gaat het natuurlijk dan wanneer je het bestand gewoon zou downloaden.

ik lees in jou openings post dat je 80 kb kan halen, je kan testen door 2 snelle downloads naast elkaar te doen om te kijken of je snelheid niet helemaal weg zakt.

als je bv al 2 downloads hebt die ieder 75 kb per sec gaan, is het zeker de moeite waard dan heb je het bestand immers 2 keer zo snel met DAP :)

download je 1 bestand met 80 kb per sec, en je zet er nog 1 aan en vervolgens storten ze beide in naar 40 kb ofzo, dan heb je er idd weining aan.
 
Als ik nu iets met 80 kb/sec download en ik zet er een naast van 80 kb/sec dan download ik ongeveer met verhouding 70 / 20. (zou dus 90 moeten zijn).

Maarja, als het de boel niet echt versneld vind ik het wel best :).
 
Ik heb hem toch geïnstalleerd.

Ik download nu een bestand, 100 MB. Met IE download ik dit met zo'n 75/82 kb/sec.
DAP haalt zo'n 70/73 kb/sec.
 
Ik gebruik DAP nu ook op mijn breedband kabelinternet, en ik moet toegeven het gaat echt een stuk sneller. De windows-downloader begint ongeveer op 33kb/s en zakt dan (langzaam) af naar 14 tot zelfs 6 kb/s. DAP blijft wél op 33 hangen, had binnen enkele minuten een bestand van 12 mb binnen waar die anders zeker een kwartier over doet.
Dus.. geen idee hoeveel die spyware het systeem vertraagt, maar ik neem het maar voor lief, want het scheelt echt aanzienlijk.
 
Ja, maar ik ben er van overtuigd dat als jij max. 80 kb/sec krijg van je provider en er is een server die 100 kan leveren (waardoor jij dus 80 krijgt) dat je met DAP niet sneller gaat.
 
Klopt, boven de maximum van je provider zal je niet uitkomen. Maar zit jij altijd op het maximum? Ik zit regelmatig maar op de helft oid. met de downloadsnelheid, die vertraging komt dan vooral door vertraging in de 'route' die de windows downloader kiest tussen mij en de locatie waar het bestand staat.

Wat ik heb begrepen, is dat DAP zoveel mogelijk routes uitkiest tussen mijn computer en de hostvan het bestand, zodat je in ieder geval altijd de snelste verbindign hebt.
 
Ik denk dat er ook wel verschil zit in de hardheid van de de snelheid limiet. Met ADSL haal je echt nooit meer dan de gegeven snelheid, bij kabel zijn deze grenzen vaak wat minder strak en ga je ook wel eens wat sneller. Vriend van mij haalt met Wanadoo premium namelijk bijna 100 KB/s terwijl hij in theorie maar 96 KB/s (768 kb/s) zou moeten kunnen halen. En in praktijk zou dat eigenlijk nog lager (86 KB/s) moeten zijn.

Persoonlijk vind ik programmas zoals DAP handig omdat je eventueel kunt resumen, voor mij belangrijker dan dat het zoveel sneller gaat.
 
Ik heb het wel eens getest, groot bestanden downloaden van een slome server en waarbij ik 100% zeker wist dat DAP ook andere servers had. Het ging er echt niet sneller onder.

Maarja, ieder zn smaak. Bedankt in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan