Daraadloos netwerk - mappen delen - lukt niet zonder netwerk kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

louisvp

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Hallo

Ik heb thuis een PC met Windows XP en een laptop van Asus met Windows Professional.

Ik heb ook een Router van Eminent (EM4550, 300Mbps, N router).

Op beide systemen heb ik draadloos internet via de router. De router is verbonden met de kabel modem van Caiway.

Nu wil ik de bestanden van de PC (die op zolder staat) kunnen gebruiken op de laptop beneden.

Ik heb een werkgroep aangemaakt : MSHOME.

Ik heb om te testen de 2 systemen met elkaar verbonden via een netwerk kabel. (LAN verbinding 3 wordt actief)

Ik kan nu de bestanden gebruiken op de laptop. Echter als ik de netwerk kabel eruit haal, gaat ie niet vanzelf over op de draadloze netwerk verbinding (genaamd Louis Super Server).

Verder heb ik nog de volgende vragen

Moet ik een gebruiker aanmaken die op beide systemen dezelfde naam en rechten heeft

Heeft het met maken met verschillende Windows versie; Home en Professional

Waarom zie ik op de laptop niet de gedeelde mappen van de laptop zelf

Alvast bedankt voor je hulp.

Groetjes Louis

PS als je je e-mail adres opgeeft, kan ik je wat screen shots sturen

Je zult nooit hebben dat de computers automatisch op draadloos overschakelen. Heb je alle beide computer via een netwerkkabel met elkaar verbonden of gebruikte je van iedere computer een kabel naar de router toe? Het laatste is nodig ter voorbereiding van het delen.

Vroeger maakte ik op alle twee computers hetzelfde gebruikernaam met hetzelfde wachtwoord en beheerdersrechten aan, en je kan ook nog bij het mappendelen wat instellen.

Ik hoop dat je wat eraan hebt! :thumb:

ik heb de pc en het netbook en de router naar een computer zaak gebracht.

Een instelling in de router bleek de zaak te blokkeren.

Hier had ik zelf nooit achter gekomen na 7 uur klooien

Probleem opgelost

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Louis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan